Estonian Air lennutas mullu aasta varasemaga võrreldes 38 protsenti vähem inimesi.
Estonian Airi reisijate arv ulatus mullu 551 169ni. Möödunud aastal toimus 10 788 lendu. Samas teenindati 2012. aastal 887 563 reisijat ning 2011. aastal 678 119 reisijat.
Ettevõtte teatel vastavad tulemused restruktureerimiskavale, mis nägi ette tegevusmahtude vähendamist ja nende Tallinnast väljuvate liinide teenindamist, mille järele on olemas piisav nõudlus.
"Jaanuaris alustasime ulatusliku ümberpööramisprogrammiga, mis hõlmas lennuvõrgustiku kohendamist selliselt, et tagada jätkusuutlik ja majanduslikult tasuv põhisihtkohtade teenindamine, arvestades nii äriinimeste kui ka avalike teenuste turu vajadusi heade otselennuühenduste järele. Restruktureerimine puudutas ka ettevõtte kulubaasi vähendamist proportsionaalselt meie põhitegevusmahtude vähendamisele,“ selgitas Estonian Airi juhatuse esimees Jan Palmér.
"Kuigi ümberpööramisprogramm on suures osas lõpule viidud, ei tähenda see seda, et kõik restruktureerimisega seotud tegevused on lõpetatud. Jätkame lennugraafiku kohendamist vastavalt turu vajadustele, et saavutada jätkusuutlik ja kasumlik tegevus hiljemalt 2015. aastaks," lisas ta.
Estonian Airi lennukite täitumus regulaarlendudel oli eelmisel aastal 67 protsenti, mis on aasta varasemast 3,8 protsendipunkti madalam. Võrdluseks oli 2011. aastal täitumus 61,2%.
Lendude regulaarsus ehk toimumise protsent oli Estonian Airil mullu 99,3, mis on tunamullusest 0,9 protsendipunkti võrra kõrgem. Estonian Air parandas oluliselt lendude väljumise täpsuse näitajat - lendude punktuaalsus (15 minutit) oli 91,4 protsenti, mis on aasta varasemaga võrreldes 7,6 protsendipunkti kõrgem.
Estonian Airi eesmärgiks on pakkuda regulaarseid lennuühendusi vähemalt kaks korda päevas Eestile strateegiliselt olulistesse sihtkohtadesse, kuhu on olemas piisav nõudlus.
Regulaarlendude liinivõrku kuuluvad Stockholm, Kopenhaagen, Amsterdam, Brüssel, Oslo, Moskva, Peterburi, Kiiev, Vilnius ja Trondheim.
21. detsembril alustas Estonian Air lende hooajalisel liinil Tallinna ja Müncheni vahel. Lennuliin jääb avatuks 29. märtsini. Maist septembrini lisanduvad sihtkohtade nimistusse Nizza ja Split ning juunist augustini Pariis.
Estonian Air on suurim vedaja Tallinna lennujaamas.
Seotud lood
Kui mullu jaanuaris prognoosis Tallinna Lennujaam 2013. aasta reisijate arvuks 1,8 miljonit, siis tegelikult ulatus nende hulk pea kahe miljoni inimeseni.
Estonian Airi partner Kanada lennukitootja Bombardier teatas eile, et koondab 1700 töötajat või umbes 4% oma tööjõust. Koondamise põhjuseks on uute lennukite arendamise käigus tekkinud kulud.
Euroopa Komisjon algatas põhjaliku uurimise, kas Estonian Airile antud 41 mln eurot riigiabi on ELi eeskirjadega kooskõlas.
Kuigi Estonian Air on suutnud oma restruktureerimise plaani praegu täita, ei ole ettevõtte majandustulemused sugugi rõõmustavad, ütles peaminister Andrus Ansip.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.