Kui mullu jaanuaris prognoosis Tallinna Lennujaam 2013. aasta reisijate arvuks 1,8 miljonit, siis tegelikult ulatus nende hulk pea kahe miljoni inimeseni.
Ettevõtte teatel märgivad 2013. aastal teenindatud 1,96 miljonit reisijat igati positiivset aastat nii lennufirmadele, reisijatele kui lennujaamale. Seejuures oli selline reisijate arv lennujaamale kõigi aegade paremuselt teine tulemus - 2012. aastal teenindati 2,2 mln reisijat.
Lisaks mõjutas reisijate koguhulka lennujaama põhivedajaks oleva Estonian Airi klientide arvu langus nende kursimuutusest tulenevalt 38% võrra, 551 000 inimeseni.
Samas kasvasid aasta kokkuvõttes nii Finnair, Lufthansa kui airBaltic, samuti Norwegian, LOT ja FlyBe. Lennujaama teatel lõpetas väga hea tulemusega aasta Aeroflot, mis on saavutanud domineeriva positsiooni Moskva-liinil.
Nõrgemate tulemustega lõpetasid aasta lisaks Estonian Airile odavlendajad easyJet ja Ryanair, kuigi nende täituvused püsisid endiselt kõrged.
Aastaringselt opereeriti Tallinnast 20 liini, sh algasid Turkishi lennud Istanbuli. Võrdluseks: 2012. aastal opereeriti aastaringselt 21 liini (neist lõppesid lennud Prahasse ja Tartusse). Liinivõrgustiku vähenemine toimus lennujaama teatel valdavalt hooajaliste ja/või piirkondlike liinide osas, nt Soome väikelinnad.
Liinidest tõusis esmakordselt esikohale Frankfurt. Suvest lisanduv Lufthansa kolmas lend päevas kinnitab veelgi selle sõlmjaama rolli, kinnitas Tallinna Lennujaam.
Kuigi lende toimus mullu vähem kui aasta varem, oli reisijate arvu langus sellest väiksem, -11%. Muutus toimus valdavalt ümberistumisreisijate osas – nende arv moodustas kolmandiku 2012. aasta tasemest. Keskmine lennuki täituvus regulaarliinil oli 70%.
Seotud lood
Estonian Air lennutas mullu aasta varasemaga võrreldes 38 protsenti vähem inimesi.
Tallinna Lennujaam kasvatas eelmisel aastal käivet rekordilise 40,4 mln euroni, mis andis viis miljonit eurot kasumit.
Mullu läbis Tallinna Sadama sadamaid rekordarv reisijaid ehk 9,2 miljonit inimest, mis on aasta varasemast 4,5 protsenti rohkem.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.