Riigikogu rahanduskomisjoni reformierakondlasest liige Aivar Sõerd ütles, et kuigi uuele kooskõlastusringile saadetud firmaautode maksusoodustuse eelnõu on ettevõtjatele soodsam, tuleks enne seisukohta kujundamist ka nende endi arvamus ära kuulata.
"Eelnõu on läinud natuke leebemaks ettevõtjate suhtes, aga ma arvan, et mahaistumine ettevõtlusorganisatsioonidega on vajalik enne otsuste langetamist," ütles Sõerd
ERRi uudisteportaalile.
Ta märkis, et uuendatud eelnõus on paindlikkust rohkem selles osas, mis puudutab isikliku sõiduki ärisõitudeks kasutamist ja vastupidi. "Juhul, kui äriotstarbel soetatud sõidukit kasutatakse ka eraotstarbel, on võimalik maksustamisel arvestada tegelikku kasutamist. Kompensatsioon isikliku sõiduki kasutamisele ettevõtluse tarbeks on natuke suurem - varasema 256 euro asemel 300 eurot," rääkis Sõerd.
Seotud lood
Ametnikud ja riigikogulased peaksid oma isiklikud sõidud ametisõitudest eristama, arvab riigikogu sotsiaaldemokraadist liige Inara Luigas. Tema hinnangul ei ole kaugeltki loogiline, et tänases vaesuvas riigis on riigikogu liikmel võimalik soetada kõrgklassi auto, mis kuluhüvitistest kinni makstakse.
Euroopa Komisjon kritiseeris Eesti autopargi energiamahukust ning andis soovituse kehtestada automaks, jättes täpsustamata, mida selle all mõista. Capital Advisorsi partner Hendrik Roosna ei usu, et kergekäeliselt kehtestatud uus maks oodatud tulemust annab.
Maksumuudatuste arutelul riigikogu rahanduskomisjonis oli esimestest minutitest selge, et muudatuste plaan on koostatud kiirustades ja ilma põhjalike analüüside-uuringuteta.
Rahandusministeerium saatis kooskõlastamiseks autode käibemaksu tagastamise piiramise täiendatud eelnõu.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”