31. jaanuaril võõrustas selle aasta esimest Äripäeva Tööstuse klubi AS Liviko, mille ekspordijuht Neeme Naaris jagas alkoholitootja kogemusi ekspordi vallas.
Naaris märkis, et teadliku ekspordiga hakkas ettevõte tegelema 1991. aastal. Kui 2003. aastal töötas Liviko ekspordivaldkonnas 1 inimene ja toodangut eksporditi 8 turule, siis tänaseks on ettevõtte ekspordiosakond kasvanud 6-liikmeliseks ning välisturgude arv 32ni. 74-75 protsenti Liviko ekspordimüügist moodustavad täna Vana Tallinna ja Viru Valge tooteperekonnad.Neeme Naarise sõnul peab ekspordi edendamisel olema ettevõte ise aktiivne ja otsima erinevaid võimalusi.„Näiteks alkoholiäris on aktiivsus võtmetähendusega ning introverdid ekspordis kaugele ei jõua. Tuleb olla loov ja aktiivne – kui visatakse uksest välja, tuled aknast tagasi,“ märkis Naaris.
Milliseid teisi soovitusi jagas Naaris ekspordi edendamisel, saab pikemalt lugeda
Tööstusuuudiste teemaveebis.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.