Joogitootjad, eriti alkoholitootjad on uuendusmeelsed ja investeerivad ettevõttesse julgelt, kuigi investeeringud pole just väikesed, märkis ASi Linda Nektar juht Kadri Rauba.
Küsimustele vastab Kadri Rauba:
Kuidas möödunud aasta tulemustega rahule jäite?
Üldiselt võib rahule jääda. Numbreid välja tuua ei tahaks, sest tulemused on veel auditeerimata. Kasumlikkuse osas jääme ilmselt varasematele tulemustele alla, kuna me eelmisel aastal panustasime märkimisväärselt toote- ja tehnoloogiaarendusse, siis sellega seoses on ka kulud suuremad olnud.
Teie konkurent A le Coq tegi eelmisel aastal hea tulemuse, mis te arvate, mis neile edu tõi?
Me ei konkureeri nendega, nad pole meie jaoks konkurendid vaid koostööpartnerid.Nad on alati olnud ambitsioonikad ja uuendusmeelsed ja see on toonud neile edu.
Miks joogitööstuses on rentaablused pigem madalad?
Toiduainetööstus, eriti alkoholi tootmine, on rangelt riiklikult reguleeritud tootmisala, milline esitab tootmisettevõtetele kõrgeid nõudmisi. Samuti on joogitööstuses tehtavad investeeringuid toote- ja tehnoloogiaarendusse väga kulumahukad.
Kuidas sellest välja murda ja rentaablusi tõsta saaks?
Stabiilne ettevõtluskeskkond ja maksukeskkond oleks see, mis annab ettevõtetele tuge ja julgust investeerida ja oma ettevõtteid arendada. Sarnastelt paljude teiste tööstusettevõtetega on ka joogitootjate põhieesmärk oma mahtude tõstmiseks kasvatada ekspordikäivet.
Milliseid tulemusi oma ettevõttele käesolevaks aastaks prognoosite?
Seda on raske teha, joogitootmine on otseses sõltuvuses ilmastikutingimustest.Praegu veebruaris küll päike paistab ja lubatakse head suve, aga iial ei tea ju.Meie oma tootmises plaanime jätkata investeeringutega, tahame oma tootmist veelgi kaasajastada ja automatiseerida.
Seotud lood
Saku Õlletehase müügimaht tõusis ekspordi kasvu toel mullu 104 miljoni liitrini, mis ületab kõiki varasemaid aastaid, teatas ettevõte. Mullu läks Sakus toodetud jookide mahust ekspordiks 50%.
A. Le Coq tegi möödunud aastal rekordmüügi ja paisutas kenasti ka kasumit. Ettevõtte juhi Tarmo Noobi sõnul on plaanis tõusu jätkata.
A. Le Coq tegi eelmisel aastal Eestis aegade suurima müügitulemuse – kaubaks läks üle 115 miljoni liitri jooke. Suurima kasvu tegi ettevõtte müügis vesi.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.