A. Le Coq tegi möödunud aastal rekordmüügi ja paisutas kenasti ka kasumit. Ettevõtte juhi Tarmo Noobi sõnul on plaanis tõusu jätkata.
„Eks kui meie ajalugu vaadata, siis see tulemus on jätkuv trend. Loomulikult on see ka väga hea kasum,“ kommenteeris Noop ettevõtte tulemusi.
Joogikontserni Olvi kuuluv A.Le Coq teenis eelmisel aastal 16 miljoni euro suuruse tegevuskasumi, mis on 23% rohkem kui 2012. aastal
„Meil on jah õnnestunud oma müüki kasvatada, osa kasumist tuli kindlasti selle arvelt. Meil müük kasvas 2% võrra mahuliselt ja rahaliselt umbes samas suurusjärgus. Kindlasti on mõju avaldanud ka meie ekspordi kasv,“ märkis Noop.
A. Le Coqi grupiväline eksport kasvas möödunud aastal 12%, milles oli osa ka möödunud aastal Armeenia ja Ungariga sõlmitud lepingutel. “Eelmisel aastal vähenesid allhanked tütarettevõtetele, kuid selle eest suurenes omatoodete eksport välisturgudele, kuhu müüme peamiselt siidrit ja lahjasid kokteilijooke,” märkis Noop. Tartu joogitootja suuremad eksporditurud on Taani, Ungari, Tšehhi, Ukraina, Kreeka ja Aserbaidžaan.
Kolmas tegur, mis kontserni edule ja kasumi kasvule kaasa aitas, oli amortisatsiooninormide muutumine. "Kuid see mõju oli pigem raamatupidamislik,“ lisas Noop.
Ettevõtte häid tulemusi mõjutas Noobi hinnangul kindlasti ka soe suvi ning suurenenud müük laevadel ja sadamates.
Eestis õllemüük vähenes. Joogikontsern Olvi, mis on ettevõtte omanik, märkis oma majandusaastaaruandes, et kui siidrid ja mineraalveed välja arvata, siis langes eelmisel aastal kõikide teiste toodetegruppide müük Eesti turul. Mineraalvee müük kasvas 15 protsenti ja siidrite müük 6 protsenti. Õllede müük vähenes 5 protsenti ja limonaadide ning mahlade müük 4 protsenti. A.Le Coqi käive kasvas aastaga 80 miljonilt eurolt 81,3 miljoni euroni.
Kui president Toomas Hendrik lves noomis aastapäevakõnes eestlasi suure napsilembuse pärast, siis Noop ennast sellest puudutatuna ei tunne. „President pidas ennekõike silmas kanget alkoholi ja selle reklaame, mida vabariigi aastapäeva paiku tavaliselt on. Mina isiklikult ennast selle koha pealt puudutatuna ei tundnud, mis puudutab reklaami. Mis puudutab alkoholitarbimist tervikuna, siis lahja alkoholi osas on see olnud eriti viimastel aastatel miinusmärgiga ehk siis languses. Eelmisel aastal näiteks kogu õlleturg Eestis langes 5%, vaatamata väga ilusale suvele,“ rääkis Noop.
Tema sõnul on alkoholitarbimist vähemaks viinud vastutustundlik tegevus ja teistpidi on see ka võib-olla suurema jätkuva trendi osa. „Alkoholi tarbimistrend on praegu olnud selgelt negatiivne. Rahvatervise seisukohalt on see ju pigem positiivne,“ märkis Noop.
A.Le Coqi müüs eelmisel aastal 129,3 miljonit liitrit joogitooteid, mis on 4,7 miljoni liitrit või 3,5% vähem kui 2012. aastal. Ekspordiks (Tax Free) müüs A.Le Coq 5,6 miljonit liitrit joogitooteid. See on 10,5% rohkem kui aasta varem.A.Le Coqi neljanda kvartali tegevuskasum oli 2,4 miljonit eurot. Aasta varem oli tegevuskasum 2,3 miljonit eurot.
Seotud lood
Tallinna Sadamas müüdud õlu moodustab A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi andmeil veerandi tootjate müügist ja selle käibeta oleks turg raskustes.
Gruusia ja Eesti välisministeeriumi vastuseisu tõttu lõpetas joogitootja A. Le Coq ekspordi vaieldava poliitilise staatusega piirkonda Abhaasiasse.
Eesti õlletootjad näevad senisest suuremat potentsiaali ekspordis ja välisturgude vallutamises, sest kodumaine õlletarbimine on tugevas languses.
Joogitootjad, eriti alkoholitootjad on uuendusmeelsed ja investeerivad ettevõttesse julgelt, kuigi investeeringud pole just väikesed, märkis ASi Linda Nektar juht Kadri Rauba.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.