Eile toimus konkurentsiametilt heakskiidu saanud ostutehing, millega said Tartu Milli eestlastest osanikud Uuno Lausing ja Romet Puhk endale 96 protsenti ettevõtte aktsiatest, ostes lõviosa seni sakslastele kuulunud osalusest.
Veebruari viimastest päevadest konkurentsiametis menetluses olnud ostutehing sai esmaspäeval teoks ning üle kümne aasta kahasse Saksa firmaga Saalemühle Alsleben omatud Eesti suurim jahutootja kuulub nüüd 96 protsendi ulatuses Tiigi Keskusele, mille taga on Tartu Milli kauaaegne juhataja Uuno Lausing ning nõukogu liige Romet Puhk.
Varem jagunesid Tartu Milli aktsiad võrdselt Tiigi Keskuse ja sakslaste Saalemühle Alslebeni vahel, kuid Lausingu ja Puhki 96protsendise enamusosaluse kõrval ostis 4 protsenti Saalemühlele kuulunud aktsiatest teine teravilja jahvatamisega tegelev sakslane Jens Gabriel oma OÜ Jens Grupp kaudu. Hiljem kasvab Gabrieli osalus Lausingu sõnul 13 protsendini.
Tartu Veski asutati 2000. aastal ning aastal 2010 võttis ettevõte omale rahvusvahelisema nime Tartu Mill. Algusest peale on veski omanikeringi kuulunud lisaks Puhkile ja Lausingule ka sakslased. Algul omas Millis osalust ka teine Saksa firma Braun Wervaltungs- und Beteiligungsgesellschaft, kuid 2005. aasta sügisest sakslaste poolelt vaid Saalemühle Alsleben ning eestlased Puhk ja Lausing, esmalt OÜ Veskimehed alt ning hiljem ASi Tiigi Keskus kaudu.
Tehingu hind on Lausingu sõnul poolte kokkuleppel konfidentsiaalne, kui Äripäeva hinnangul maksis osalus eestlastele suurusjärgus 20 miljonit eurot, millest Tiigi Keskus suutis rahastada omavahenditest ligi poole.
"Mahtusid üritame hoida vähemalt samas graafikus mis eelmine aasta ja käivet mõjutab paljuski tooraine hind," sõnas Lausing. Äripäeva toiduainetööstuste TOPis tippseltskonnas figureeriva Tartu Milli 2012. aasta käive oli 140 miljonit eurot ning kasum seejuures 5,4 miljonit.
Seotud lood
Eesti jahutootmisliidri Tartu Milli senised poole osaluse omanikud Uuno Lausing ja Romet Puhk ostavad ka ülejäänud pool firmat kauaaegsetelt Saksa äripartneritelt välja.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.