Pikalt ulmeprojektiks peetud Helsingi ja Tallinna vahelise silla või tunneli ehituses kuulutatakse homme välja hange.
Tallinna, Helsingi ning Harju maavalitsuse ühisprojektis Talsinkifix kuulutatakse homme välja kahe pealinna vahelise püsiühenduse tasuvusuuringu eeluuringu hange. Selle eesmärgiks on anda esialgne hinnang küsimusele: „Kas ja milliste tingimuste korral on mõeldav Tallinna ja Helsingi vahelise püsiühenduse loomine?“ EL tasuks 100 000 eurosest hankest 85 protsenti. Helsingi, Tallinn ja Harju maavalitsus ülejäänud 15 000 eurot.
Soome Yle tsiteerib rahvusvahelise logistika eksperti Ulla Tapanist, kelle sõnul soovitakse selgitada, kas tunnelist tasub ülepea teha täpsemaid ehitusplaane. Ühtlasi mõtiskletakse silla ja tunneli ühendamise peale kahe linna vahel.
"Nii reisijate- kui kaubaliiklus kahe linna vahel on küll kasvanud, kuid nende mahud on püsiühenduseks veel väikesed," lisas Tapaninen. Küll aga muudaks plaani, sh raudteetunneli näol atraktiivsemaks Rail Baltica realiseerumine, mis on tänaste plaanide kohaselt kavas ehitada 2024. aastaks.
Autor: 1321-aripaev
Seotud lood
Soome suurim päevaleht Helsingin Sanomat kiitis oma juhtkirjas mõtet minna edasi Tallinn-Helsingi vahelise tunneli ideega.
Kuressaare Arensburgi spaa omaniku Aarne Mustise sõnul on neile loomulikult Saaremaa sild olulisem kui Tallinn-Helsingi tunnel.
Advokaadibüroo Soraineni vanempartneri Aku Soraineni sõnul oleks Eesti majandusele Tallinn-Helsingi tunnelist või Saaremaa sillast rohkem kasu Tallinna avaliku transpordi arendamine.
Me ei tea, mis on selle linnapea või peaministri nimi, kes võiks kolmekümne või neljakümne aasta pärast rutata tunneli avamisel linti läbi lõikama, kirjutab tuleviku-uuringute instituudi direktor Erik Terk.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.