Eesti Raudtee eksjuht Kaido Simmermann suhtub Tallinna-Helsingi tunnelisse skeptiliselt. Mida me seal vedama hakkame, kes kulud katab, küsib ta.
„Soomlane tahab ju õlut juua ja aknast välja vaadata,“ rääkis Simmermann. „Miks peab ta istuma pool tundi pimedas rongis ja tulema kuskil Maardu või Viimsi kandis rongiga maa alt välja, et siis hakata Tallinna poole kolistama? Nemad sõidavad raudselt laevaga edasi. Mina küll ei usu, et suur osa soomlasi seal tunnelis sõitma hakkaks. Kui neil kiire oleks, siis tuleksid nad lennukiga üle.“ Küll aga usub Simmermann, et tunnelit kasutaksid Eestist Soome tööle käivad eestlased.
Kaupu vedada ei ole meil Tallinna ja Helsingi vahel Simmermanni sõnu nii palju, et see ära tasuks. „Ja kes need kulub katab? Ma ei saa aru, kust on võetud ehituskulu 1-4 miljardit. Sama pikad tunnelid Euroopas maksavad sadu miljardeid eurosid. Ja see tuleks veel vee alla.“
Simmermann selgitas, et ohutusnõuded, mis kehtivad reisijateveo kohta meretunnelites, on väga kõrged. „Soomlastel on muidugi kogemus graniidi sisse tunnelite ehitamisega, tehnoloogiliselt on nad valmis,“ möönis ta.
Simmermann lisas, et kui teha tunnel ära ja ühendada Rail Balticuga,siis jääksid Tallinna laokompleksid ja sadamad tööta. „Siis pannakse kaup peale Soomest, see läbib Tallinna transiidina ja ongi kogu lugu. Meie lootused mingit tööd teha või teenust pakkuda luhtuvad.“
Helsingi linnapea Jussi Pajunen ütles viimati Äripäevale, et Helsingi-Tallinna tunneli idee teokstegemisest saab realistlikumas võtmes rääkida alles siis, kui Rail Baltic valmib. Helsingi ja Tallinna ühendava tunneli idee soojendas septembri lõpus Äriplaani konverentsil üles investor Joakim Helenius.
Seotud lood
Pikalt ulmeprojektiks peetud Helsingi ja Tallinna vahelise silla või tunneli ehituses kuulutatakse homme välja hange.
Soome suurim päevaleht Helsingin Sanomat kiitis oma juhtkirjas mõtet minna edasi Tallinn-Helsingi vahelise tunneli ideega.
Kuressaare Arensburgi spaa omaniku Aarne Mustise sõnul on neile loomulikult Saaremaa sild olulisem kui Tallinn-Helsingi tunnel.
Helsingi linnapea Jussi Pajuneni hinnangul saab Helsingi-Tallinna tunneli idee teokstegemisest realistlikumas võtmes rääkida alles siis, kui Rail Baltic teoks saab.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.