Loetud kuude pärast algava jalgpalli MMi sponsorid küsivad Brasiilias valitsuselt, kuidas viimane kavatseb talitseda turniiri ähvardavaid tänavaprotestijaid.
FIFA turundusdirektor Thierry Weil ütles Bloombergile, et ettevõtted on valitsuselt pärinud, kas nad ennustavad vägivalla kasvu võistluste ajal ja kuidas politseil ning sõjaväel on plaanis reageerida.
Sponsorid nagu Coca-Cola ja Adidas on rahvusvaheline jalgpalliliidu FIFA suuruselt teine rahastamisallikas. Vastutasuks saavad ettevõtted eksklusiivse võimaluse kasutada spordimaailma vaadatuimat sündmust oma turundusplatvormina.
Suurkorporatsioonide hirm 12. juunil Sao Paolos algava MMi ees on mõistetav. Läinud aastal nähti riigis lähiajaloo suurimaid rahutusi, mil sajad tuhanded inimesed avaldasid meelt konföderatsioonide karikaturniiri korraldamisele kulutatud 11 miljardi dollari ning kallinenud ühistransporditeenuse vastu.
Läinud aastal maksid sponsorid Weili kinnitusel FIFAle 404 miljonit dollarit ega kavatse oma turundusstrateegiaid muuta. „Meil on olnud mõned kriisiohjamise koosolekud,“ tunnistas ta ja avaldas lootust, et ettevaatusabinõusid pole tarvis rakendada.
Jalgpalli MM ja lähenev 2016. aasta suveolümpia annavad analüütikute hinnangul lühiajalise tõuke ka Brasiilia aktsiaturgudele.
Aprilli algul koostas Äripäev Swedbanki abiga nimekirja 30 Brasiilia börsifirmast, mille aktsiaid on eestlastel lihtne osta ja mille vahel võiksid investorid valida, kui tunnevad huvi Brasiilia börsile investeerimise vastu. Teiste hulgas seisavad nimistus suursponsorid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!