• OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−0,89%5 896,38
  • DOW 30−0,58%43 495,9
  • Nasdaq −1,43%18 834,4
  • FTSE 100−0,06%8 066,1
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,17
  • OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−0,89%5 896,38
  • DOW 30−0,58%43 495,9
  • Nasdaq −1,43%18 834,4
  • FTSE 100−0,06%8 066,1
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,17
  • 02.06.14, 08:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sooduskampaaniad kasvatasid jaemüüki

Kaupade jaemüük suurenes aprillis mullusega võrreldes püsivhindades 8%. Peamiseks jaemüügi kasvatajaks olid aprilli soodusmüügikampaaniad, teatas statistikaamet.
Aprillis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 403,6 miljonit eurot, aprillis jäi kauplustesse 307 eurot elaniku kohta. Eelnevate kuudega võrreldes kiirenes oluliselt toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvutempo. Kui jaanuaris kasvas neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 5%, veebruaris 4% ja märtsis 2%, siis aprillis oli kasv 8%.
Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvule avaldasid mõju aprillis toimunud soodusmüügikampaaniad ning toidukaupade hinnatõusu mõningane aeglustumine aprillis. Kui märtsis oli toidukaupade aastane hinnatõus 1,7%, siis aprillis 1,2%. Toidukaupade kauplused andsid veidi üle poole kogu jaekaubandusettevõtete jaemüügi kasvust.
Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2013. aasta aprilliga võrreldes 11%. Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga 30%.
Mootorikütuse jaemüük, mis näitas veebruaris ja märtsis 2%-list langust, pöördus aprillis taas tõusule ning kasvas eelmise aasta aprilliga võrreldes püsivhindades 3%.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes aprillis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 2%. 2014. aasta nelja kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 6%.

Seotud lood

Uudised
  • 31.01.14, 07:09
Jaemüük jätkas kasvulainel
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes detsembris aasta varasema detsembriga võrreldes püsivhindades 5% - kauplustesse jäi ligi 340 eurot elaniku kohta.
Uudised
  • 30.04.14, 08:20
Jaemüük jätkas märtsis kasvu
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes märtsis eelmise aasta sama ajaga võrreldes püsivhindades 5%.
Uudised
  • 02.06.14, 13:47
Jaemüük seljatas kriisieelse taseme
Kui seni jäi jaemüügi maht püsivhindades 2007. või 2008. aasta samale kuule alla, siis aprillikuu müügimaht ületas esmakordselt ka neid aastaid, kommenteeris majandusministeerium statistikaameti andmeid.
Uudised
  • 03.01.14, 08:07
Jaemüük jätkab kasvulainel
Novembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 379,6 miljonit eurot, seega jäi novembris kauplustesse 295 eurot elaniku kohta.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 09:00
Turvapartner peab alati käima mitu sammu ees: mis tagab ühe sündmuse õnnestustumise?
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele