• OMX Baltic0,27%270,63
  • OMX Riga−0,5%881,56
  • OMX Tallinn0,38%1 736,75
  • OMX Vilnius−0,02%1 044,2
  • S&P 5000,00%5 949,17
  • DOW 300,00%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 100−0,05%8 066,77
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,31
  • OMX Baltic0,27%270,63
  • OMX Riga−0,5%881,56
  • OMX Tallinn0,38%1 736,75
  • OMX Vilnius−0,02%1 044,2
  • S&P 5000,00%5 949,17
  • DOW 300,00%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 100−0,05%8 066,77
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,31
  • 03.01.14, 08:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaemüük jätkab kasvulainel

Novembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 379,6 miljonit eurot, seega jäi novembris kauplustesse 295 eurot elaniku kohta.
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes eelmise aasta novembris 2012. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 7%, teatab statistikaamet.
Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2012. aasta novembriga võrreldes 14%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) jäi müük varasema aastaga võrreldes samale tasemele.
Novembris suurenes jaemüük enim kasutatud kaupade kauplustes ning väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), kus jaemüük kasvas aastaga 65%. Selle tegevusala kaupluste müügi kasv kaupade jaemüüki oluliselt ei mõjuta, sest antud tegevusala osatähtsus on väga väike – 2013. aasta novembris oli see 1,9%.
Keskmisest enam suurenes jaemüük majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 26%) ning posti või interneti teel (kasv 24%).
Novembris kiirenes märkimisväärselt jaemüügi kasvutempo tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes. Kui oktoobris pöördus nende kaupluste jaemüük pärast neli kuud kestnud langust taas tõusule ning kasvas aastases võrdluses 4%, siis novembris oli kasv 11%.
Jaemüük suurenes ka muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmetega, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjadega (kasv 9%) ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 3%).
Jaemüük toidukaupade kauplustes oli novembris ja oktoobris küllaltki stabiilne. Novembris suurenes toidukaupade kaupluste jaemüük 2012. aasta sama kuuga võrreldes 4%.
Mootorikütuse jaemüük jäi 2012. aasta novembriga võrreldes püsivhindades samale tasemele.
Võrreldes oktoobriga vähenes novembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 2%. Eelmise aasta üheteist kuuga (jaanuar–november) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2012. aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 5%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli novembris 449 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis ligi 85%. 2012. aasta novembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 5%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 5%.

Seotud lood

Uudised
  • 02.06.14, 08:10
Sooduskampaaniad kasvatasid jaemüüki
Kaupade jaemüük suurenes aprillis mullusega võrreldes püsivhindades 8%. Peamiseks jaemüügi kasvatajaks olid aprilli soodusmüügikampaaniad, teatas statistikaamet.
Uudised
  • 03.01.14, 15:32
K-Rauta juht: inimesed on asunud kodusid remontima
Kui varem inimesed hoidusid ebakindluse tõttu koduseid pisiremonte tegemast, siis nüüd on tänu palkade kasvule väiksemaid renoveerimistöid taas tegema asutud, märkis Rautakesko ASi alla kuuluva K-Rauta tegevjuht Alo Ivask.
Uudised
  • 03.01.14, 14:54
Prisma: keskmisest enam osteti rõivaid ja spordikaupu
Lisaks toidikaupadele osteti Prisma Peremarketi kommunikatsioonijuhi Silver Säga hinnangul kauplustest möödunud aasta novembris keskmisest enam ka sporditarbeid ja -rõivaid.
Uudised
  • 03.01.14, 13:08
Tekstiiliettevõtte juht: kasv jätkub
Statistikaamet märkis oma numbrites, et eelmise aasta novembris kiirenes tekstiilitoodete jaemüük 11%. LPP Retail Estonia OÜ juhi Hendrik Ilja Passi sõnul see kasv jätkub.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 09:00
Turvapartner peab alati käima mitu sammu ees: mis tagab ühe sündmuse õnnestustumise?
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele