Välismaa autode tellimused on Hiinas lakke tõusnud, mis on Saksamaa luksusautotootja BMW pannud silmitsi seisma tarneraskustega, kuna nõudlus Hiina keskklassis on nende autode järele suur, vahendab Franklin Templetoni juhatuse esimees Mark Mobius.
Mobiuse sõnul läheb BMW-l Hiinas ülihästi. Ettevõtte Hiina tütarfirma osa tema 3,3 miljardi dollari suurusest arenevate turgude investeerimisfondist on 8% investeeritud autotootjasse.
“Nad ei suuda autosid piisavalt kiiresti toota ning nad kavatsevad oma toodangut kolmekordistada,” märkis Mobius.
BMW sõnas, et nad liiguvad rekordmüügiga aasta suunas, millele aitab kaasa selle aasta esimeses kvartalis toimunud luksusautode müügi hüppeline kasv Hiinas.
Autotootja sõnul kasvas müük Aasias aasta esimesel kolmel kuul 22% võrra; müüki juhtis Hiina.
Hiina omatoodang aga ei suuda enam välismaiste autodega sammu pidada ning nende eksport on aastaga kukkunud 12%, selgub Hiina Autotootjate Liidu andmetest. Liit hoiatas, et kohalike autotootjate arenguväljavaated on kehvad.