Halb ilm USA-s, Ukraina kriis, Hiina majanduse restruktureerimine ja eeldatav intressimäärade tõus mõjub sel aastal maailma majanduskasvule pärssivalt, teatas Maailmapank.
Washingtonis asetsev ÜRO allorganisatsioon on vähendanud maailma majanduskasvu prognoosi varasemalt 3,2 protsendilt 2,8 protsendi peale.
„Me ei ole rägastikust veel täielikult väljas,“ teatas Maailmapanga asepresident ja peaökonomist Kaushik Basu pressiteates, vahendab CNBC.
„Range eelarvepoliitika ja struktuaalsed reformid on vajalikud, et saavutada 2008. aasta kriisi eelne fiskaalne paindlikkus. Lühidalt üteldes on aeg hakata ette valmistuma järgmiseks kriisiks," seisis pressiteates.
Arengumaade
majanduskasvu prognoos käesolevaks aastaks langetati 5,3 protsendilt 4,8 protsendile. „Majanduskasv ja töökohtade juurdeloomine on arengumaades liialt tagasihoidlik parandamaks 40 protsendi vaesema elanikkonna elatustaset,“ ütles Maailmapanga president Jim Yong Kim.
Kim lisas, et riigid peaksid kiiremini tegutsema ja koduste reformidega rohkem vaeva nägema. Ainult siis on võimalik meie põlvkonda tabanud laialdast vaesust leevendada.
Murettekitav on veel asjaolu, et USA majanduskasv oli esimeses kvartalis üle ootuste väike. Samuti kardetakse, et Föderaalreservi intressimäärade tõstmine võib Ühendriikide majanduse pikemasse langusesse viia.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Maailmapank teatas eile, et ootab käesolevaks aastaks arenevatele turgudele majanduskasvu, mis jääb alla 5%. Organisatsiooni kinnitusel on kasvuks vaja majandusreforme.
Lõuna-Euroopa seisab silmitsi riskiga kaotada terve generatsioon kroonilisele tööpuudusele, sõnas Maailmapanga president CNBCle Maailma Majandusfoorumil Davoses.
Toiduhinnad tõusid maailmaturul selles kvartalis esimest korda pärast tipu saavutamist 2012. aasta augustis. Peamisteks põhjusteks on Hiina suurenev nõudlus, USAs olev põud ja Ukraina kriis.
Maailmapank hoiatas, et Ida-Euroopa majanduskasv aeglustub sel aastal järsult, kuna nõudlus Venemaalt väheneb.
Kuula uue turundussarja esimest saadet
Uue saatesarja „Password” avasaates sukeldume emotsionaalse turunduse maailma ning analüüsime, miks emotsioonid mängivad reklaamis ja meedias tihti ratsionaalsest lähenemisest suuremat rolli.