Jaapani eksport kahanes mais esmakordselt 15 kuu jooksul, kuna nõudlus oli nõrk USAs ja Aasias, vahendab Bloomberg.
Eksport vähenes aastaga 2,7%. Bloombergi poolt küsitletud analüütikud ootasid ekspordi 1,3% vähenemist. Import vähenes 3,6%, mistõttu väliskaubanduspuudujääk kahanes 909 miljardile jeenile ehk 6,6 miljardile eurole.
Aeglustuv nõudlus USAs ja Hiinas, mis on kaks suuremat Jaapani ekspordi sihtriiki, ohustavad eksporti. Varem toetas eksporti jeeni nõrgenemine USA dollari vastu, kuid tänavu on jeen tugevnenud 3%. Otsus sulgeda tuumaelektrijaamad 2011. aasta Fukushima õnnetuse järel on ajanud üles energiaimpordi kulud, mis on toonud kaasa juba 23ndat kuud järjest rekordilised väliskaubanduse puudujäägi.
„Arenevad majandused, eriti Hiina, aeglustuvad ja see on ekspordi languse suur mõjutaja,“ ütles Meiji Yasuda Life Insurance peaanalüütik Yuichi Kodama. „Eksport pöördub, kui majandus paraneb, kuigi see ei ole nii tugev, et olla Jaapani kasvu mootoriks.“
Eksport USAsse vähenes 2,8%. Sellesse sihtkohta vähenes väljavedu esmakordselt 17 kuu jooksul. Aasiasse eksport vähenes 3,4%. Eksport Hiina kasvas 0,4%, mis on enam kui aasta väikseim ekspordi kasv, kuid Indiasse eksport vähenes 1,6%.
Sõidukite ekspordi väärtus vähenes 4,3%. See on esimene langus 14 kuu jooksul ja koguseline väljavedu kahanes 3,4%. Laevade müük välismaale kukkus 32,5%.
Seotud lood
Jaapani majandusminister Akira Amari hoiatas, et Jaapani Keskpanga varaostu programmi lõpetamine oleks liiga ennatlik samm. Minister väljendas lootust, et keskpank siiski jätkab programmiga ning saavutab inlflatsioonimäära eesmärgi.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.