Globaalsed sõjalised kulutused olid 2013. aastal kokku 1,747 triljonit dollarit. 2012-2013 vähenesid kulutused kokku 1,9 protsenti. See oli juba teine aasta järjest, mil kulutusi vähendati.
Sõjalised kulutused vähenesid Põhja-Ameerikas, Kesk- ja Lääne-Euroopas ning Okeaanias. Kõigis teistes riikides sõjalised kulutused suurenesid.
Kusjuures Hiina, Venemaa ja Saudi Araabia on oma kulutusi alates 2004. aastast kahekordistanud.
Andmed on kogunud ja kokku pannud Rootsi sõltumatu rahvusvaheline instituut SIPRI. Viis suurima kaitseelarvega riiki olid 2013. aastal USA, Hiina, Venemaa, Saudi Araabia ja Prantsusmaa:
1) USA – 640,2 miljardit dollarit (10% valitsuse kulutustest). Aktiivset personali on USA-l 1 354 054.
2) Hiina – 188,5 miljardit dollarit (8,3% valitsuse kulutustest). Aktiivset personali oli Hiinas 2012. aasta seisuga 2 993 000.
3) Venemaa – 87,8 miljardit dollarit (11,2% valitsuse kulutustest). Aktiivset personal oli Venemaal 2012. aasta seisuga 1 364 000.
4) Saudi Araabia – 67 miljardit dollarit (25,2% valitsuse kulutustest). Aktiivset personali oli Saudi Araabial 2012. aasta seisuga 249 000.
5) Prantsusmaa – 61,2 miljardit dollarit (3,9% valitsuse kulutustest). Kokku on Prantsusmaal aktiivset personali 2012. aasta seisuga 325 600.
Seotud lood
Läinud aasta oli esimene pärast 1998. aastat, mil maailma riikide kaitsekulutused eelmise aastaga võrreldes ei kasvanud, selgub Rootsi uuringuinstituudi SIPRI raportist.
"Eeldan, et Ukraina sündmuste valguses ei taha enam keegi kahtluse alla seada kulutusi, mida Eesti teeb oma julgeoleku kindlustamiseks," ütles välisminister Urmas Paet.
Kõndides New Yorgi tänavatel on praktiliselt garanteeritud, et näed mitut miljonäri. Teisipäeval avaldatud uuringu kohaselt on iga 25. New Yorgi elanik miljonär.
Eelduste kohaselt kasvavad kaitsekulutused 2014. aastal üle maailma esimest korda peale 2009. aastat, seda eriti Aasias ja Lähis-Idas.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.