Apple teatas teisipäeval, et nende möödunud kvartali kasum kasvas tänu tugevale iPhone'i nõudlusele. Mõnevõrra tegi tulemustele karuteene aga iPadi müük.
Ettevõte teatas 37,4 miljardi dollari suuruse käibe juures 7,7 miljardi suurusest kasumist. See on aastatagusega võrreldes 11,6protsendiline kasv.
Kvartali jooksul müüs Apple kokku 35,2 miljonit iPhone’i. Eelmise aasta sama perioodiga võrreldes tähendas see 13protsendilist kasvu.
„Meie möödunud kvartali hea müügituli oli tingitud iPhone’i ja Maci tugevast nõudlusest. Kui vaadata kasumit aktsia kohta, oli see kiireim kvartaalne tõus 7 kuu jooksul.“ ütles Apple tegevjuht Tim Cook.
Samuti ütles Apple, et dividende makstakse ühe aktsia pealt 47 senti ning seda tehakse 11. augustil.
Pettumuse tekitas Apple’ile iPadide müük, mis langes 9,2 protsendi võrra. Nõrk nõudlus mõjus negatiivselt ka käibele, mis oli prognoositud 38 miljardist väiksem.
Viimasel ajal on kinnitust saanud, et Apple toob turule uue nutikella. Samuti plaanitakse järgmise iPhone’i ekraani tunduvalt suurendada.
Apple on jäänud plaanide osas napisõnaliseks, küll aga on Cook korduvalt kinnitanud, et uued tooted on praegu töös. Samuti on ta öelnud, et näeb rannet hea kohana, kuhu kinnitada kandavat arvutiseadet.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Maailma suurim lepinguline elektroonikatootja, Taiwanis asuv Hon Hai Precision Industry alustab järgmisel nädalal Apple'i järgmise generatsiooni nutitelefoni iPhone 6 masstootmist.
Apple üks suurimatest konkurentidest Hiinas, Xiaomi, teatas, et nad müüsid selle aasta esimesel poolaastal 26,11 miljonit nutitelefoni, mis on võrreldes eelmise aastaga 271% kasv.
Fitch Ratings lööb Apple’ile ja Samsungile häirekella ning hoiatab, et kahe hiiglasliku nutitelefonide valmistaja domineerimine turul võib õige pea saada kiire lõpu.
Vastuseks Hiina väitele nagu kujutaks iPhone ohtu Hiina riigi julgeolekule, teatas Apple, et see väide on alusetu.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.