• OMX Baltic0,1%267,9
  • OMX Riga0,26%878,1
  • OMX Tallinn0,00%1 718,62
  • OMX Vilnius0,34%1 043,2
  • S&P 5000,05%6 049,88
  • DOW 30−0,17%44 705,53
  • Nasdaq 0,4%19 480,91
  • FTSE 100−0,28%8 336,02
  • Nikkei 2250,07%39 276,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%111,12
  • OMX Baltic0,1%267,9
  • OMX Riga0,26%878,1
  • OMX Tallinn0,00%1 718,62
  • OMX Vilnius0,34%1 043,2
  • S&P 5000,05%6 049,88
  • DOW 30−0,17%44 705,53
  • Nasdaq 0,4%19 480,91
  • FTSE 100−0,28%8 336,02
  • Nikkei 2250,07%39 276,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%111,12
  • 02.09.14, 11:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fazer sulgeb Tallinna tehase ja koondab

Fazer investeerib ettevõte uue tootmishoone väljaehitamisse Lätis ning koondab tootmise Balti riikides Läti ja Leedu tehastesse. Tootmine Tallinnas lõpetatakse 2015. aasta aprillis.
“Turusituatsioon on väga keeruline," ütles Fazer Grupi pagaritööstuse valdkonna tegevjuht Petri Kujala. "Pakendatud leiva- ja saiatoodete tarbimine on languses. Kulud on jätkuvalt kasvanud ja neid ei ole võimalik täielikult üle kanda toodete lõpphinda." Ta lisas, et Balti pagaritoodete turul on liiga palju tootmisvõimsust, mistõttu otsustati konkurentsivõime ja kasumlikkuse säilitamiseks tootmine konsolideerida. "Viime oma tootmisliinid üle Ogre ja Kaunase tehastesse ja sulgeme tootmise Tallinnas,” teatas Kujala.
Pagaritööstuse turul väheneb pakendatud leivatoodete tarbimine aastast aastasse, samas kasvab küpsetuspunktides värskelt ja kohapeal ahjus küpsetatud pagaritoodete turg.
Fazer on kaalunud erinevaid võimalusi oma Balti äride arendamiseks ja efektiivsuse tõstmiseks. Tootmise koondamine kahte tehasesse ja Tallinna tehase sulgemine puudutab otseselt 95 Tallinna tehase tootmistöötajat. Samas jätkab ja tugevdab Fazer Eesti kohaliku turu tarbija- ja kliendifookust veelgi ning müügi-, turunduse ja  logistikaüksused jätkavad tegevust.
“Fazeri toodang on korduvalt pälvinud Eesti parima pagaritoote tiitli  – Fazer Must leib, hiljuti Fazer Fresh puuviljaleivake – ja kõiki neid Eesti tarbijate maitse-eelistuste järgi arendatud leivatooteid pakume siinsel turul ka edaspidi. Neid töötajaid, kelle tööleping lõpetatakse, aitame nii individuaalselt kui ka koostöös töötukassaga,“ kommenteeris Fazer Bakery Balticu tegevjuht Mindaugas Snarskis.
“Kavandatav investeering uute tootmishoonete rajamiseks Riia lähistele Ogresse avab meile uusi võimalusi ja tugevdab meie konkurentsivõimet Balti pagariturul,” lisas Snarskis. Fazer investeerib ligikaudu 5 miljonit eurot Ogre pagaritööstuse moderniseerimiseks. Uue tootmise käivitumine on kavandatud sügiseks 2015.
Fazeri kaubamärkidest on Eestis tuntumad Karl Fazer, Geisha, Fazer Kodusai, Fazer Must leib, Fazer Fresh, Angry Birds, Tutti Frutti, Marianne ja Kismet. Tallinnas on ettevõttel leiva- ja saiatehas ning Fazer annab Eestis tööd 245 inimesele. Tallinna lähistel Tänassilmal tegutseb ka Fazer Foodi teenindusköök.
Fazer on perefirma, mis tegeleb pagariäri, maiustuste ja küpsiste tootmise ning toitlustus- ja kohvikuteenuste pakkumisega. Fazer tegutseb kaheksas riigis ja ekspordib oma tooteid rohkem kui 40 riiki.
Autor: 1321-aripaev

Seotud lood

Arvamused
  • 04.06.15, 10:30
Miks tegelikult koondatakse?
Viimase aja suurkoondamistest rääkides ei tohiks unustada, et koondamiste pärispõhjus on tootmise kallinemine, kirjutab Eesti Panga ökonomist Kaspar Oja. Majanduskonjunktuur annab vaid viimase tõuke.
Uudised
  • 02.09.14, 17:34
Fazer leevendab tööjõupõuda
Tallinnas tehase sulgev Fazer jätab töötuks sadakond inimest, kuid konkurentide sõnul see tarbijate jaoks muutusi ei too ning otsus leevendab pisut toiduainetööstuses valitsevat tööjõupuudust.
  • ST
Sisuturundus
  • 03.12.24, 08:00
Motiveerimise kunst: boonusmeetmed tagavad tööandjale rahuloleva töötaja
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele