Automüük on Euroopas kasvanud juba rekordilised 12 kuud järjest, kuna autotootjad kärbivad hindu samal ajal kui nõudlus odavamate mudelite järele aina kasvab.
Augustis kasvas sõidukite registreerimiste arv 1,8%, 701 118 sõidukile. Mullu samal ajal registreeriti 688 646 sõidukit. Käesoleva aasta esimese kaheksa kuu jooksul on müük 5,8%, teatas täna European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA).
Möödunud aastal saavutas automüük Euroopas kahe aasta madalaima taseme, kuid tänavu on see kenasti kosunud. Näiteks aitasid möödunud kuul nii Volkswagen Polo kui Ford Fiesta müüginumbrite kasvule märgatavalt kaasa. Massiturule suunatud tootjad meelitasid ostjaid suurte allahindlustega, mis olid Barclays'e kinnitusel Saksamaal keskmiselt 20% ja Prantsusmaal 18%.
„Müüginumbrite kasvu aeglustumine tänavu kolmandas kvartalis tuleneb kergest turu taastumisest möödunud aasta teisel poolel,“ ütles Hyundai Motori Euroopa üksuse juht Allan Rushforth, kelle sõnul jätkub kasv just allahindluste toel.
Viie Euroopa suurima autotootja seas kasvas augustis müük Suurbritannias aastaga 9,4% ja Hispaanias 14%. Müük kahanes Saksamaal, Prantsusmaal ja Itaalias. Esimese kaheksa kuu jooksul müüdi regioonis 8,64 miljonit autot.
ACEA kogub andmeid 28 Euroopa Liidu riigist ja Šveitsist, Norrast ning Islandilt. Andmete kogumisega alustas organisatsioon 1990. aastal.
Seotud lood
Eestis on uute sõiduautode müük stabiliseerunud enam-vähem möödunud aasta tasemele ja viie kuu kokkuvõttes on turg 1% jagu plusspoolel võrreldes mullu sama perioodiga.
Euroopa automüük kasvas mais aastaga 4,3%, olles järjest üheksas tõusukuu, vahendab Bloomberg.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.