• OMX Baltic1,02%299,07
  • OMX Riga0,28%864,91
  • OMX Tallinn1,37%1 937,02
  • OMX Vilnius2,34%1 150,29
  • S&P 5002,82%5 204,9
  • DOW 302,6%38 951,71
  • Nasdaq 3,3%16 117,99
  • FTSE 1002,96%7 929,7
  • Nikkei 2256,03%33 012,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,55
  • OMX Baltic1,02%299,07
  • OMX Riga0,28%864,91
  • OMX Tallinn1,37%1 937,02
  • OMX Vilnius2,34%1 150,29
  • S&P 5002,82%5 204,9
  • DOW 302,6%38 951,71
  • Nasdaq 3,3%16 117,99
  • FTSE 1002,96%7 929,7
  • Nikkei 2256,03%33 012,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,55
  • 14.10.14, 18:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SLK: Palo jutt ausast konkurentsist on jama

Saaremaa Laevakompanii (SLK) seab tugeva kahtluse alla majandusministeeriumi tegevuse ja ausa konkurentsi järgimise ning ettevõtte hinnangul võib ministeerium olla rikkunud ka seadust.
Tõnis Rihvk
  • Tõnis Rihvk Foto: Raul Mee
Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki hinnangul on nii MKMi kui ka minister Palo käitumine vastuoluline, sest vastavalt riigihangete seadusele ja konkurentsiseadusele ei tohiks hanget läbi viia sama ametiasutus ega inimesed, kes on seotud hankes osaleva ettevõttega – antud juhul Tallinna Sadama ja selle tütarettevõtetega.
SLK tegi ka taotluse komisjoni väljavahetamiseks, ent vaatamata sellele tehti hankeotsus nimetatud taotlust lahendamata, teatas ettevõte.
Lisaks on vaidlustatud nii Väinamere Liinid OÜ mittekvalifitseerimine esimesel parvlaevateenuse hankel ning praeguseks ka TS Laevad OÜ ja OÜ TS Shipping alusetu kvalifitseerimine äsjalõppenud hankel.
"Rõhutame, et esimese nimetatud hanke puhul on riigihangete vaidlustuskomisjon juba rahuldanud Väinamere Liinid OÜ taotluse esialgseks õiguskaitseks ning seetõttu on MKM-il keelatud nimetatud vaidlustuskomisjoni otsusega mis tahes hankelepingute sõlmimine," ütles Rihvk. Tema sõnul on seda enam kummastav lugeda Tallinna Sadama kommentaari, nagu nad hakkaks lähinädalatel sõlmima laevaehituslepinguid.
SLK väidab jätkuvalt ekspertiisi ja senise kogemuse põhjal, et olukorras, kus laevade projekteerimist ei ole veel alustatudki, ei ole võimalik 1.oktoobriks 2016 suursaarte ja mandrivahelisele liinile tuua kõigile nõuetele vastavaid nelja uut parvlaeva. Seetõttu on riik võtmas suurt riski, kus praegu paberile joonistatud kokkuhoiuskeem muutub kokkuvõttes liialt kalliks projektiks, mille läbikukkumise tõenäosus on suur, lisas Rihvk.
SLK andmetel ei ole teada ühtegi laevafirmat, kellel oleks Tallinna Sadamaga siduv leping, kus oleks välja toodud laeva tehnilised näitajad, võimekus ja täpne hind.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele