Majandusminister Urve Palo sõnul tagas Tallinna Sadamale võidu praamihankel madalaim hind.
- Urve Palo Foto: Raul Mee, Äripäev
Kuidas olete rahul, et hanke võitis Tallinna Sadam?
Tallinna Sadam tegi avalikule konkursile odavaima pakkumise ja see oli määrav. Kui laevad kuuluvad riigi äriühingule, siis laevade omandamise ja sellega seotud kulude eristamine laevade opereerimise kuludest võimaldab suuremat läbipaistvust ja kontrolli avaliku raha kasutamise üle. See omakorda lihtsustab arusaamist ja debatti dotatsioonide suuruse ning piletihinna kujunemisel. Hea uudis on hiidlastele – kahe aasta pärast sõidab neil kaks uut laeva.
Kas on võimalik, et tehing jääb katki? Kui reaalne on, et konkurent vaidlustab hanke?
Meil ei ole täna põhjust arvata, et tehing jääb katki. Võimaliku vaidlustamise kohta tuleks küsida teiselt pakkujalt.
Kuivõrd võib kindel olla, et parvlaevad saavad kahe aastaga valmis? Kas võimalik konkurentide edasivaidlustamine võib protsessi aeglustada?
Tallinna Sadam on veendunud ja riigile kinnitanud, et nad suudavad laevad hankida ja meil pole põhjust selles kahelda.
Kas teate, kellelt Tallinna Sadam laevad hangib? Kellelt?
Palun küsige ettevõtte käest täpsemalt, võimalik, et enne lepingute sõlmimist nad ei saa ka avalikustada.
Kuidas suhtute sellesse, et riigi hanke võitis riigiettevõte? On see hea mõte, et operaatoriks saab riik ise?
Kõige olulisem on see, et praamiliiklus saarte vahel jätkuks vähemalt samas mahus ja kvaliteedis kui praegu ja pole vahet, kas seda teeb riigi või eraettevõte. Küsimus oli eelkõige hinnas ja Tallinna Sadam pakkus parimat hinda. Sealjuures operaator ei pea olema tingimata Tallinna Sadam ise.
Seotud lood
Saaremaa Laevakompanii (SLK) seab tugeva kahtluse alla majandusministeeriumi tegevuse ja ausa konkurentsi järgimise ning ettevõtte hinnangul võib ministeerium olla rikkunud ka seadust.
Tänase otsusega jättis riigihangete vaidlustuskomisjon rahuldamata Väinamere Liinide kaebused Tallinna Sadamale, mistõttu tuleb vaidlustajal maksta 1278 eurot riigilõivu.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.