Eesti suurimate autovedajate hulka kuuluv OÜ Parme Trans juhatuse esimees Jüri Šehovtsovi ütles eilsel Delovõje Vedomosti konverentsil „Eduvõti 2015“, et kui tihedas konkurentsis ei võta riik midagi ette, siis võivad paljud autovedajad Eesti turult lahkuda.
- Parme Trans juhatuse esimees Jüri Šehovtsov. Foto: Raul Mee
Šehovtsovi sõnul veohinnad langevad ja seega väheneb ka ettevõtete kasumlikkus. Parme Transil õnnestub tema sõnul teenida kasumit, kuid see on väike. „Pigem on juttu ellujäämisest,“ märkis ta. „Töö on väga raske ja see kehtib enamiku ettevõtete kohta, kes tegelevad rahvusvaheliste kaubavedudega.“
Murekohana tõi Šehovtsov välja ka selle, et kulud ettevõtetel kasvavad. „Kui kütesekulu jääb samale tasemele, siis teedemaks Euroopa Liidus kasvab,“ sõnas ta. Ta tõi näitena, et Prantsusmaa ja Itaalia on kõige kallimad riigid. „Autovedajate palgad on riigiti erinevad. Kui öeldakse, et euro on hea, siis tegelikult see ei ole nii, sest palgad Euroopa Liidus on väga erinevad,“ ütles ta.
Tema sõnul ainukesed kulud, mida ettevõtted saavad kokku tõmmata, on autojuhtide tasud ja halduskulud. „Paljud ettevõtted tegelikult töötavad kahjumis. Kui ettevõttel on masinapark liisingus, siis kulud on nii suured, et praktiliselt ei jää midagi alles,“ rääkis Šehovtsov.
Murekoht on autovedajate jaoks ka see, et kui paljudes riikides on teedemaks, siis Eestis seda ei ole. „Võiks olla teedemaks, sest need autod, mis liiguvad Venemaale läbi Koidula piiripunkti, need peavad maksma teedemaksu. Meie organid ei taha seda sisse viia, ütlevad, et see ei ole õige, korrektne ja eetiline,“ märkis Šehovtsov. „Eesti peaks sisse viima samasugused tasud nagu on teistes riikides, siis oleksime võrdsed.“
Šehovtsovi sõnul ei pööra Eesti riik tähelepanu autovedajatele ning poliitikud võiksid oma väljaütlemistega olla ettevaatlikumad, sest ettevaatlikus mõjub ärile negatiivselt. 2015. aasta perspektiivis ei ole Šehovtsov väga optimistlik, pigem on pessimistlik. "Mida rohkem meid puuakse, seda vähem ettevõtted siia turule jääb,“ märkis ta. „Tuleb minna teistesse riikidesse, näiteks minna Leetu, sinna registreerida oma ettevõtteid ja ajada äri seal.“
Seotud lood
Transpordifirma Parme Transi käive jäi 2016. aastal sisuliselt samaks, aga ettevõte sattus kahjumisse.
Tuntud transpordiärimees ja kunagine riigikogu liige Jüri Šehovtsov sattus kentsakasse kohtuvaidlusesse kaduma läinud kütusekaartide tõttu, mis võisid lõpuks jõuda Afganistani rekkajuhtide kasutusse.
LHV Panga analüütiku Heido Vitsuri sõnul on selle aasta majandusprognoosi palju ümber hinnatud, seega ei saa ühtegi arvu tegelikult tõsiselt võtta.
Adaur Grupp OÜ ja Kinnisvarakool OÜ omanik Tõnu Toompark ütles Delovõje Vedomosti konverentsil „Eduvõti 2015“, et kinnisvaraturu kohta ei saa öelda, et toimub üle kuumenemine, sest hindade tõus kehtib ainult elamispindade kohta, mujal pigem on jahtumine.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.