Eesti Raudteele käiks võlakirjade emiteerimine üle jõu, nentis firma finantsdirektor Toomas Virro.

- Eesti Raudteel ei ole firma finantsdirektori sõnul mõtet võlakirjadesse panustada. Foto: Erik Prozes
“Raha peaks sel juhul olema odavam ja pikema tähtajaga. Siis oleks tal tänase pangalaenu ees eelis,” ütles Eesti Raudtee finantsdirektor Toomas Virro. “Enne kui meil ei ole paigas pikaaegne jätkusuutlik mudel, ei pea me võimalikuks mingeid võlakirju emiteerida, sest iga laen vajab tagasimaksmist.”
Eesti Raudtee on varem võlakirju emiteerinud Nordic Investment Bankile – kaubeldavaid võlakirju pole olnud.
Teiste riigifirmade seast sobiks Virro sõnul võlakirju emiteerima Tallinna Sadam. Kui majandusteadlane Heido Vitsur pakkus, et ka Riigimetsa Majandamise Keskus (RMK) võiks võlakirjadega tegeleda, siis Virro on skeptiline. "Minu arust on RMK hästi rahastatud, kuid ma ei tunne seda ettevõtet põhjalikult."
Kui Eesti ise võlakirju emiteeriks, poleks selles Virro hinnangul aga midagi üleloomulikku, sest paljud riigid maailmas teevad sama. Rahandusminister võlakirjade emiteerimist aga ei toeta. “Reformierakond on hoidnud konservatiivset joont, milles on ka omad voorused,” kommenteeris ministri seisukohta Virro.
Samas oleneb, mida võlakirjadega tehakse. “Enamasti rahastatakse suuri infrastruktuuriprojekte, mis peaksid tulevikus rohkem tulu tooma,” sõnas Virro. “Teoorias on kõik lihtne, aga praktikas on palju karisid.”
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuidas töötab Tehnopoli tehisarukiirendi, millist tuge idufirmad sealt saavad ja millised ettevõtted on oodatud osalema, sellest räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.