Autotest OÜ juht Alo Ehasoo meenutab, kuidas 2010. aastal avanes võimalus võtta üle koostööleping Saksamaa juhtiva autode testimise-, ülevaatuse-, ekspertiisi- ja kahjukäsitlusettevõtte DEKRA Automobil GmbH-ga. Leping nägi tol hetkel ette kolmandatest riikidest toodud sõidukite ettevalmistamist Eestis registreerimiseks, tehes selleks vajalikke mõõtmisi ja/või ümberehitusi Euroopa nõuete kohaselt ja pakkudes sõiduki tüübikinnituseks vajalikku Euroopa Liidu sertifikaati nii sõiduautodele kui ka mootorratastele. Nähes selles lepingus ning tulevases koostööpartneris perspektiivikat ja jätkusuutlikku äri ning olles ise pikaajaliselt puutunud kokku sõidukite importimisega välisriikidest, saigi otsustatud luua ettevõte Autotest OÜ.Olles DEKRA Automobil GmbH ametlik koostööpartner Eestis, võimaldab see ettevõttel ära kasutada nende poolt aastatega ning suurte investeeringutega kogutud teadmistepagasit ja saada vajadusel nendelt tuge valdkondades, milles parasjagu puudust tuntakse. Sellised referentsid on suureks eeliseks konkurentide ees.„Oma valdkonnas uute töötajate värbamisel vaatame tulevikus kindlasti kõrghariduse omandanud autospetsialistide poole. Praktikakohti pakkudes oleme tõdenud, et Eestis koolitatakse tegelikult häid autoinsenere. Lisaks on meil alati hea võimalus saata oma töötajaid väga huvitavatele erialastele koolitustele Saksamaal, näiteks oleme käinud seal autode katselaboris, testimiste ringrajal, jälginud tipptasemel ülevaatuste tööd, teostanud EU nõetele vastavat müratesti ning löönud kaasa kasutatud sõidukite ekontrollimise teostamisel ning selle töö fikseerimisel,“ loetleb Ehasoo ja märgib, et näiteks Saksamaal peab ka harilikus tehnoülevaatuses töötav spetsialist omama kõrgharidust, mille saab kätte alles kuue aastaga.Igapäevaselt Eesti autoturul tegutsedes peab Ehasoo üheks suureks probleemiks inimeste arvamust, et avariiline sõiduk tähendab automaatselt sõidukõlbmatut autot. „Statistika kohaselt on iga üle kolme aasta vanune auto Eestis teinud pisema või suurema kõksu. Kas see tähendab siis, et need kõik peaks saatma romulasse ning uued soetama? Meie oleme arvamusel, et avariiliste autode remont ning taastamine sõltub ikka kvaliteedist ning püüdleme sinnapoole, et kui ekspert on remonditud sõiduki üle vaadanud ning kvaliteetseks hinnanud, pole mingit põhjust neid registrist kustutada või keelduda neile kasko- ja liisingupakkumisi tegemast. Soovime seda mõttemaailma muuta.“Autotest OÜ põhivaldkonnad on täna sertifikaatide väljastamine, sõidukite hindamine, ekspertiiside koostamine, kahjukäsitlus ning remondijärelevalve. Teenuseid osutatakse nii kindlustusseltsidele, liisingettevõtetele, autofirmadele kui ka eraisikutele ning seejuures tehakse tihedat koostööd erinevate erialaliitude ning maanteeametiga.Selle aasta alguses sõlmiti koostöölepingu Swedbanki varakindlustuse kahjukäsitluse osakonna endise juhataja Tiit Vihuliga, kes hoolitseb hetkel Autotest OÜ tegevuse arenduse eest. Tema abiga üritatakse teenuste ning koostööpartnerite hulka sel alal laiendada. „Euroopa Liidu sertifikaatide väljastamisel oleme turuliidrid ja visiooniks oleme seadnud jõuda lähitulevikus oluliseks eksperthinnangute andjaks Eesti turul maanteetranspordi alal,“ sõnab Ehasoo ja lisab, et sel aastal plaanitakse jõudsalt laieneda oma tegevusvaldkonnas ning saada usaldusväärseks partneriks kõigile autovaldkonna ettevõtetele.Lähiaastatel on Autotest OÜ-l kavatsus laieneda ka tehnoülevaatuse turule ja samuti ei välista nad kunagi Dekra Automobil GmbH tütarfima loomist Eestisse.
www.autotest.ee