2015. aasta esimese kvartali käibeks kujunes Äripäeval 3,45 miljonit eurot, mis näitab eelmise aastaga võrreldes 6,4% arengut.
- Äripäeva käive kasvas esimeses kvartalis. Foto: Panthermedia/Scanpix
Kulude kiirema kasvu tõttu jäi aga kulumieelne kasum ehk EBITA möödunud aasta tulemile 16% alla ning ulatus 0,34 miljoni euroni.
Pärnu Konverentside lisandumine Äripäeva konverentside perre ning portfelli tugevatele sündmustele panustamine on hakanud vilja kandma. Konverentsiäri piletikäive koos sponsortuludega ulatus aasta esimeses kvartalis 0,448 miljoni euroni, mida oli ligi 29% rohkem kui aasta varem. Samas olid meie ootused veelgi suuremad. Kvartali suurim konverents oli Saku Suurhallis toimunud turundusinimeste aastasündmus "Password", mida külastas ligi pool tuhat inimest. Suurematest sündmustest toimusid veel veebruaris kiiresti kasvavatele ettevõtetele suunatud Gaselli konverents ning Pärnu Tarneahelakonverents.
Sarnaselt konverentsidega oleme tugevalt investeerinud koolituste müüki. Akadeemia esimese kvartali käive jäi küll aastatagusele 24% võrra alla, ulatudes 0,120 miljoni euroni, kuid aasta teise poole ootused on jõuda kindlalt plusspoolele.
Reklaami müük ulatus esimeses kvartalis 1,11 miljoni euroni, mida on 18,4% rohkem kui möödunud aastal. Kui mullu toetasid müüki pabertooted, siis sel aastal on teinud suure hüppe veebireklaami müük, mis on paisunud aastatagusega tervelt 41%. Eriti väärivad märkimist teemaveebid, kuhu müüdi kolme kuuga reklaami ligi kaks korda enam kui aasta eest. Sellest tingitult on veebireklaami osakaal Äripäeva reklaami kogutuludes kasvanud 26,5%-lt 31,6%ni.
Suurem rõhk e-toodetele
Reklaami müüki veebis toetavad ka uued veebiplatvormid. Praeguseks on lisaks Äripäevale ja Delovõje Vedomostile saanud uue näo ka ehitusuudised.ee, raamatupidaja.ee ja meditsiiniuudised.ee. Uute veebilehtede puhul on kasutatud dünaamilist veebidisaini, mis teeb need lihtsalt kasutatavaks peale tavaarvuti ka tahvlites ja mobiilides, kuhu liigub üha rohkem lugejaid ja reklaamiraha.
Tellimuste müügikäive ulatus esimeses kvartalis 1,46 miljoni euroni, ületades eelmise aasta näitajat 5,1% võrra. Äripäeva, Delovõje Vedomosti ja Meditsiiniuudisete tellimustulud summeerituna jäid möödunud aasta tasemele. Ajakirjade tellimustulude kasv ulatus 12% ning äriajakirjadel ja käsiraamatutel 8% juurde. Hoolimata erinevatest müügikasvudest käib iga väljaande juures praegu tõsine töö tellijate hoidmise ja kasvatamisega, mida toetavad just uued ja tellijatele lisaväärtust pakkuvad veebisaidid.
Kasumlike klientide hoidmise ja leidmisega teevad tugevat tööd ka raamatuklubid. Aastaga on klubiliikmete arv langenud kümnendiku võrra, kuid viimastel kuudel on näha liikmete arvu languse pidurdumist. Mõningal määral oli klubiliikmete arvu langust ka ette näha, kuna möödunud aasta lõpust on klubiliikmeks saamise eeldus olnud reaalne raamatute ostmine. Aastaga on raamatuklubi käive langenud viiendiku võrra 0,156 miljoni euroni, mida on mõjutanud ka väiksem trükitud raamatute arv (9 vs 11). Raamatuklubi on sel kevadel investeerinud e-raamatute tootmisse, mis avardab raamatuklubi liikmete valikuvõimalusi. Lisaks peaks e- raamatute ja ka teiste Äripäeva toodete müügile kindlasti positiivset mõju avaldama investeerimisjärgu lõpuetapis olev Äripäeva e-pood.
Seotud lood
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?