• OMX Baltic0,16%274,22
  • OMX Riga0,09%865,49
  • OMX Tallinn0,08%1 742,96
  • OMX Vilnius0,41%1 068,74
  • S&P 500−2,95%5 872,16
  • DOW 30−2,58%42 326,87
  • Nasdaq −3,56%19 392,69
  • FTSE 1000,05%8 199,11
  • Nikkei 225−0,69%38 813,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,7
  • OMX Baltic0,16%274,22
  • OMX Riga0,09%865,49
  • OMX Tallinn0,08%1 742,96
  • OMX Vilnius0,41%1 068,74
  • S&P 500−2,95%5 872,16
  • DOW 30−2,58%42 326,87
  • Nasdaq −3,56%19 392,69
  • FTSE 1000,05%8 199,11
  • Nikkei 225−0,69%38 813,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,7
  • 04.05.15, 11:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Äripäeva käive kasvas I kvartalis 6,4%

2015. aasta esimese kvartali käibeks kujunes Äripäeval 3,45 miljonit eurot, mis näitab eelmise aastaga võrreldes 6,4% arengut.
Äripäeva käive kasvas esimeses kvartalis.
  • Äripäeva käive kasvas esimeses kvartalis. Foto: Panthermedia/Scanpix
Kulude kiirema kasvu tõttu jäi aga kulumieelne kasum ehk EBITA möödunud aasta tulemile 16% alla ning ulatus 0,34 miljoni euroni.
Pärnu Konverentside lisandumine Äripäeva konverentside perre ning portfelli tugevatele sündmustele panustamine on hakanud vilja kandma. Konverentsiäri piletikäive koos sponsortuludega ulatus aasta esimeses kvartalis 0,448 miljoni euroni, mida oli ligi 29% rohkem kui aasta varem. Samas olid meie ootused veelgi suuremad. Kvartali suurim konverents oli Saku Suurhallis toimunud turundusinimeste aastasündmus "Password", mida külastas ligi pool tuhat inimest. Suurematest sündmustest toimusid veel veebruaris kiiresti kasvavatele ettevõtetele suunatud Gaselli konverents ning Pärnu Tarneahelakonverents.
Sarnaselt konverentsidega oleme tugevalt investeerinud koolituste müüki. Akadeemia esimese kvartali käive jäi küll aastatagusele 24% võrra alla, ulatudes 0,120 miljoni euroni, kuid aasta teise poole ootused on jõuda kindlalt plusspoolele.
Reklaami müük ulatus esimeses kvartalis 1,11 miljoni euroni, mida on 18,4% rohkem kui möödunud aastal. Kui mullu toetasid müüki pabertooted, siis sel aastal on teinud suure hüppe veebireklaami müük, mis on paisunud aastatagusega tervelt 41%. Eriti väärivad märkimist teemaveebid, kuhu müüdi kolme kuuga reklaami ligi kaks korda enam kui aasta eest. Sellest tingitult on veebireklaami osakaal Äripäeva reklaami kogutuludes kasvanud 26,5%-lt 31,6%ni.
Suurem rõhk e-toodetele
Reklaami müüki veebis toetavad ka uued veebiplatvormid. Praeguseks on lisaks Äripäevale ja Delovõje Vedomostile saanud uue näo ka ehitusuudised.ee, raamatupidaja.ee ja meditsiiniuudised.ee. Uute veebilehtede puhul on kasutatud dünaamilist veebidisaini, mis teeb need lihtsalt kasutatavaks peale tavaarvuti ka tahvlites ja mobiilides, kuhu liigub üha rohkem lugejaid ja reklaamiraha.
Tellimuste müügikäive ulatus esimeses kvartalis 1,46 miljoni euroni, ületades eelmise aasta näitajat 5,1% võrra. Äripäeva, Delovõje Vedomosti ja Meditsiiniuudisete tellimustulud summeerituna jäid möödunud aasta tasemele. Ajakirjade tellimustulude kasv ulatus 12% ning äriajakirjadel ja käsiraamatutel 8% juurde. Hoolimata erinevatest müügikasvudest käib iga väljaande juures praegu tõsine töö tellijate hoidmise ja kasvatamisega, mida toetavad just uued ja tellijatele lisaväärtust pakkuvad veebisaidid.
Kasumlike klientide hoidmise ja leidmisega teevad tugevat tööd ka raamatuklubid. Aastaga on klubiliikmete arv langenud kümnendiku võrra, kuid viimastel kuudel on näha liikmete arvu languse pidurdumist. Mõningal määral oli klubiliikmete arvu langust ka ette näha, kuna möödunud aasta lõpust on klubiliikmeks saamise eeldus olnud reaalne raamatute ostmine. Aastaga on raamatuklubi käive langenud viiendiku võrra 0,156 miljoni euroni, mida on mõjutanud ka väiksem trükitud raamatute arv (9 vs 11). Raamatuklubi on sel kevadel investeerinud e-raamatute tootmisse, mis avardab raamatuklubi liikmete valikuvõimalusi. Lisaks peaks e- raamatute ja ka teiste Äripäeva toodete müügile kindlasti positiivset mõju avaldama investeerimisjärgu lõpuetapis olev Äripäeva e-pood.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.12.24, 17:29
Foruse enam kui 10aastane koostöö Viru Keskusega – tehnohooldusest maineka rohesertifikaadini
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele