Eestist võiks saada testpolügoon globaalsete firmade uutele projektidele, ütles investeerimispankur Joakim Helenius täna Pärnu juhtimiskonvrentsil.
- Joakim Helenius esines täna Pärnu Juhtimiskonverentsil Foto: Raul Mee, Äripäev
Heleniuse kinnitusel on Eesti probleem see, et kõik ainult räägivad, et Eesti vajab visooni. „Tore! Aga ma pole näinud veel kedagi, kel oleks üks selge visioon,“ sõnas Helenius, kelle sõnul arenev IT-sektor üksi ei vii Eestit Soome ja Rootsi elatustasemele.
„Mis oleks, kui hakkaks Eestit müüma kui turgu, kus saaks testida innovatiivseid ideid?“ rääkis Helenius. Just see visioon pööraks Heleniuse meelest Eesti nõrkused – väiksus, kehv ligipääs, vähene inim- ja finantskapital – tema tugevusteks. Väike turg on uue toote testimisel plussiks, kapitali ja suurlinnu pole vaja, ääremaal asumine pole ka oluline.
See muudaks Heleniuse sõnul olukorda, kus Eesti küll teeb vahvaid projekte – e-valimised, e-valitsus, e-tervis, e-residents, digitaalsed allkirjad – aga ei teeni nende projektidega raha, vaid ainult paneb raha sisse.
„Keskmine maailma ärimees on praegu huvitatud Eestist umbes sama palju kui keskmine Eesti ärimees Paraguaist,“ märkis ettevõtja. Sellise pakkumisega aga võiks läheneda Google’ile, Siemensile või Apple’ile kusjuures Eesti mitte ainult ei teeniks selle teenuse pakkumisega raha, vaid kohalikud ettevõtted saaksid ülimoodsa tehnoloogia testimisel selliseid teadmisi, mida teistel riikidel ja ettevõtetel pole.
Mõned asjad, mis võiksid Eestis testimist leida, oleksid Heleniuse sõnul uued energiaturu lahendused, tehnoloogiapõhine põllumajandus, internetipangadus või mobiilimaksed. „Ma ei räägi IT-st, vaid selle kasutamisest. Ega siis majanduse tulevik ei seisne mingis müstilises IT-sektoris, vaid selles, kuidas IT-lahendusi kõige paremini igapäevases majandustgevuses ära kasutada,“ nentis Helenius.
Helenius lisas, et selle visiooni elluviimiseks peab Eesti olema fokuseeritud, nii et kõik – president, suursaadikud, ministrid – näeksid selle visiooni müüki ühe oma põhiülesandena. „See peab olema rahvuslik pingutus. Me kõik teame, et eestlased on jubedad müüjad, aga sellest peab nüüd üle saama, sest müük on majandusedu võti.“
Helenius rõhutas, et muutuma peab ka suhtumine immigratsiooni. Kui USAs asutavad suure hulga innovatiivseid start-upe just sisserännanud, siis Eesti kardab võõramaalasi. „See peab muutuma. Me peame endale tunnistama, et meid ei ole siin piisavalt, ja järelikult tuleb meid juurde tuua,“ märkis Helenius.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.