Kommentaar
Töötaja rahulolu parimaks näitajaks seotuse indeks
Karin Israel, Ericsson Eesti Tallinna tehas töösuhete juht
Kuue aasta jooksul, mil ettevõte on kuulunud Ericssoni kontserni, on panustatud väga palju energiat, aega ja ressurssi, et töötajate motivatsiooni ja heaolu valdkondadega tegeleda. See on saanud toimuda juhtkonna toetusel ja heakskiidul. Kõige sellega, mis looks töötajale tunde, et tahetaks tööle tulla ja oma panust anda, on tegeletud igapäevaselt ja järjepidevalt aastast aastasse. Selle aja jooksul on muutunud palju nii meie ettevõttes sees kui ka töötajasõbralikkuse mõistes. Kuulume globaalsesse kontserni, kus olulisel kohal on töötajate seotus ettevõttega ja seda mõõdetakse iga-aastase rahuloluküsitluse käigus seotuse indeksiga (Engagementi index). Neli aastat tagasi, kui esimest korda Tallinna tehases seda küsitlust läbi viisime, oli meie töötajate seotuse indeks 60% ning tundsime, et saame seda muuta.
Tulemustest lähtuvalt koostasime juhtkonnaga koos tegevusplaani, et hakata tegelema valdkondadega, mis kõige enam parendamist vajasid. Järjepideva töö tulemusena oleme seda indeksit tõstnud ja möödunud aastal oli see protsent 81,81, mis on äärmiselt kõrge tulemus nii meie kontserni sees kui ka võrreldes teiste ettevõtetega maailma mastaabis.
Alustalad töötaja ja peresõbralikkuse kontekstis on meie jaoks juhtimise kvaliteet, töötajate ohutus ja tervis, töötajate arendamine ning ettevõtte sotsiaalne vastutus.
Miks just juhtimine? Erinevad teoreetikud ütlevad, et töötajad tulevad ettevõttesse tööle palga pärast, kuid sageli lahkutakse juhi pärast. Meie juhtide arendamisse, keda on ettevõttes ligi 200, ja juhtimise kvaliteedi parendamisse on tehtud suuri investeeringuid. Juhi kohus on märgata ja tuua välja igas töötajas parim. Kõigis töötajates on olemas see miski, mida arendada, esile tõsta. Tagasiside kultuur on meile väga oluline. Läbi selle võib korda saata imesid. Juhtimise indeks on tõusnud samamoodi progresseeruvalt ja täna on see 88% – see on töötajate arv, kes on rahul oma otsese juhi tööga.