Kaks äripäevlast pedaalisid mais kolme nädala jooksul läbi kaheksa riigi ja kokku 3000 km, et toetada profirattur Tanel Kangertit ning end ületada.
- Hobiratturid korraldasid omale rattatuuri Giro d´Estonia, et toetada Itaalia velotuuril pedaalivat Tanel Kangertit. Foto: Tõnu Vahter
Lenksu keeras sama seltskond, mis kolm aastat tagasi
Tallinnast Pariisi pedaalis, et innustada toona maailma suurimal, Prantsusmaa velotuuril sõitnud Rein Taaramäed. Tänavu aga sai otsese transiidi asemel rada seikluslikum ja mitmekesisem ning pöialt hoiti samal ajal toimunud Itaalia velotuuril sõitnud Tanel Kangertile.
Retke läbisid lisaks Äripäeva finantskontrollerile Raivo Sormunenile ning rubriigitoimetuse juhile ja toimetajale Rivo Sarapikule veel Toomas Erikson, Mari-Liis Juul, Tõnu Vahter, Kalev Albri ja Kaupo Karja. Sportlasi toetas neljaliikmeline taustameeskond.
Mis on mis
Giro d´Estonia
Eesti harrastusratturite retk Krakowist Milaanosse
Aeg: 09.-31. mai 2015, kolme nädalaga läbiti 3000 km ja 27 000 tõusumeetrit
Läbitud riigid: Poola, Slovakkia, Ungari, Horvaatia, Sloveenia, Itaalia, San Marino ja Šveits
Ratturid: Mari-Liis Juul, Toomas Erikson, Kalev Albri, Kaupo Karja, Tõnu Vahter, Raivo Sormunen ja Rivo Sarapik
Saatemeeskond: füsioterapeut Ingrit Ernits, mehhaanik Aadu Ernits, logistikajuht Romet Karu ja piltnik-kirjatsura Signe Sillasoo
Eesmärk: innustada end ületama, populariseerida jalgrattasõitu ning elada kaasa Itaalia velotuuril pedaalivale Tanel Kangertile
Loe tiimi seiklustest ja vaata pilte
www.facebook.com/giro2015.
Jutt levima ka välismaal
Kolmenädalase sõidu korraldasid osalised endale ise. „Kui erinevaid kevadisi rattalaagreid ning matkamoodi sõite korraldatakse Eestis mitmeid, siis säärase sisu ja pikkusega seikluseid mitte,“ selgitas Rivo Sarapik. „Tahtsime nii Itaalia velotuuril sõitvale Tanel Kangertile kaasa elada, aga ka erinevates riikides sõita ning mägedesse pedaalida.“ Lisaks Ungari siledale maale jäidki teele väljakutsuvad, ligi 3000 meetri kõrguseni ulatuvad mäed Alpides, Dolomiitides aga ka Kõrg-Tatrates.
Kaheksat riiki läbinud sõidu eelarveks kujunes 7000 eurot. Jämedalt poole sellest maksid sõitjad, teise poolega toetasid erinevad partnerid – elektrifirma Artec Elekter, metallitööstus Karmet Grupp, Eesti juhtivamaid rattapoode Hawaii Express, autorent 1autorent.ee ja sporditoidupakkuja Squeezy Sports Nutrition Estonia ning meediafirma Delfi.
Lisaks panid õla alla ja aitasid infot sündmusest levitada ka välismaised ärid – näiteks kaksikutest vendadest Slovakkia profirattureile, Martin (Etixx-Quickstep) ja Peter (BMC) Velits, kuuluv rõivatootja Isadore Apparel jagas retke fotosid oma
Instagrami kontol ning maailma üks loetuimaid rattaportaale Cyclingtips kajastas sõitu
jutus ja pildis.
Telkimine viib kulusid alla
„Partnerite kaasamine on sellisele seiklusele teadlik valik ja mõistlik mõte. Esiteks leidub alati ettevõtteid ja inimesi, kellega su sõnum kattub ja kes tahaks selle levikut toetada ning teisalt saab nii oma lugu rohkemate inimesteni viia ja neid seeläbi loodetavasti inspireerida,“ selgitas Sarapik.
Kulu poolelt olid kolm suuremat artiklit kütus autodele, toit meeskonnale ning majutus, mis kokku moodustasid 80% kulutustest. „Kulu sõltub suuresti sellest, kui suurt luksust tahetakse. Kas kõik ööd hotellitoas või oled nõus ka telkima,“ selgitas tiimi eelarve pealik Sormunen.
Meeskonnal oli kaks saateautot - rattureid saatev sõiduauto ning üheksakohaline väikebuss, millel taga haagises meeskonna varustus, telgid, aga ka veevaru ning näiteks gaasipliit. Nende tõttu oli meeskond sõltumatu majutuskohtadest ning võimeline näiteks paar päeva asustusest eemal, metsas ööbima, seejuures mugavusi kaotamata.
Kolmas retk tulemas
Giro d´Estonia majutuski kolmel viisil – nii-öelda metsik telkimine väljaspool kämpinguid, telkimine kämpingutes ning katusealune majutus. Esimesed kaks töötasid ilusa ja kuiva ilma korral, kolmas oli varuvariant nii kehva ilma kui ka riikide tarvis, kus kämpinguteväliselt telki maha panna ei tohigi – näiteks Šveitsis.
Kui metsas või järve kaldal ei maksa telkimine midagi, siis kämpingus kulus 11liikmelise seltskonna majutamiseks kuni 50-100 eurot päevas. Veidi enam kui 100 eurot maksis näiteks korteri või maja rent. Et meeskond ostis süüa supermarketitest ning valmistas toidu ise, kujunes toidueelarveks 1500 eurot. Toidu- ja energiavajaduse said rahuldatud kõik - nii lihasööjad kui üks taimetoitlasest rattur..
Kaks väljakutsuvat rattaretke aga ei jää kolmandata. Paari-kolme aasta pärast plaanib sama seltskond korraldada seikluse, mis on seotud kolmanda Euroopa suurtuuri ehk Hispaania velotuuriga.
Äripäevlased pedaalisid 3000km
26 fotot
- Seitse Eesti hobiratturit Giro d´Estonia stardis 9. mail Krakowis: vasakult Toomas Erikson, Kaupo Karja, Rivo Sarapik, Tõnu Vahter, Kalev Albri, Raivo Sormunen ja Mari-Liis Juul.
Seotud lood
Nädalaid kestev jalgrattaretk läbi mitme riigi on parim viis reisimiseks, selgitab Äripäeva toimetaja ja rattaentusiast Rivo Sarapik videoloos.
Aprillis toob Eestis hoo sisse saanud idufirma Bike-ID turule esmakordselt turvamärgistatud rattakindlustuse.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.