USAs on käimas mitu kohtuprotsessi ettevõtete üle, kes on kasutanud uut pakendamistaktikat: sama suurde pakendisse pannakse vähem toodet, kirjutab Wall Street Journal.
- Prantsuse maitseainetetootja McCormicki kaubamärgi Schwartz tooted Suurbritannias Tesco poes. Foto: Bloomberg
Prantsuse maitseainetetootja McCormick saatis USAsse piprapakendeid, kus sama suure pakendi sees on neljandiku võrra vähem toodet. Kui varem oli metalltopsis sees 113 grammi musta pipart, siis nüüd oli samas karbis sees vaid 85 grammi pipart. Ent hind oli sama, mis 113grammise pakendi puhul. Sarnaseid näiteid on veelgi: sama suures jogurtipakis on vähem jogurit või pesupulbrikarbis vähem pulbrit. Ka kartulikrõpsude tootjad pole jäänud trendist puutumata: pakki pannakse lihtsalt vähem krõpse.
McCormicki juht Alan Wilson lausus jaanuaris, et pipra hind on viimase viie aasta jooksul märkimisväärselt tõusnud ning kompanii hinnangul ei saa tarbijat lõpmatuseni hinna tõstmisega pitsitada. „Ma tunnen, et me oleme jõudnud punkti, kus hind on kergitatud üsnagi viimse piirini,“ lausus ta.
McCormicki pikaaegne konkurent Watkins Inc on tegevusest mõistagi häiritud. Ettevõte leiab, et McComicki teguviis, kus vähem pipart pannakse sama suurde pakendisse, on ebaaus konkurentide suhtes. Watkins Inc on esitanud ka vastava hagi.
Praegu on käimas kuus kohtuasja, mis puudutavad ühel või teisel moel slack filli ehk eesti keeles öelduna pooltühja või poolikut pakendamist. Nende seas on kolm kaasust, mis puudutavad toote mahu ning pakendi suuruse ebaproportsionaalsust. Sellised süüdistused on saanud näiteks ConAgra Foodsi toodetavad Slim Jimi lihasnäkid, Procter & Gamble’i Old Spice ning Unileveri Axe deodorandid. Old Spice’i kaasus on praegu tühistatud, teised kolm on ootel.
Väiksemad snäkid ja vähem pipart
Slim Jimi puhul seisneb probleem eeskätt selles, et lihasnäkid, mis meenutavad õllesigareid, on pea neli sentimeetrit lühemad kui nende pakend. ConAgra esindaja keeldus pikematest kommentaaridest, ent väitis, et ettevõte ei näe seesuguses pakendamises midagi halba. Unilever keeldus kommenteerimast.
Just poolikus pakendamises Watkins McCormickut süüdistabki. Lisaks tuuakse kaebuses probleemina välja tõik, kuidas McCormick "uut pipart" müüs. Nimelt olid poeriiulitel ühes reas nii need pakendid, kus oli 113 grammi pipart, kui ka need, kus oli 85 grammi pipart. Hind oli mõlemal puhul sama ja 113grammine pakend märkis lihtsalt vanemat toodangut, mida veel ära ostetud polnud.
McCormicki esindaja ütles Wall Street Journalile e-kirja vahendusel, et ettevõte teavitas jaekette toimunud muudatusest varasemalt, samuti uuendati vastavalt triipkoode. „Meie eesmärk on tagada toote kvaliteet ja terviklikkus, samal ajal vältides hinna tõstmist tootel, mida inimesed igapäevaselt kasutavad,“ lisati. Samuti teatas ettevõte, et vanade pakendite asendumine uutega võtabki enesestmõistetavalt aega, mistõttu võivadki uued pakendid sattuda samale riiulile vanadega.
USA osariikides on seoses toodete pakendamisega erinevad seadused, ühed leebemad kui teised. Seetõttu kasutavad mitmed ettevõtted neid ka enda kasuks ära.
Towsoni Ülikooli professor Thomas J. Maronick väitis, et kuigi võib väita, et klienti petetakse, siis tegelikult on pakendi peal kirjas õige info. Küsimus on siinkohal lihtsalt selles, et klient on mingisuguse toote kogusega ning pakendiga varasemalt juba harjunud ega oska muudatust tähele panna.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.