Äripäeva vea tõttu jäi eile ilmunud Meediafirmade TOPist välja Sanoma Baltics AS. Nüüd, pärast Sanoma Balticsi TOPi lisamist, sai ettevõttest kogu edetabeli liider.
- Edukaim meediafirma Sanoma Baltics juhib reklaamimüüki näiteks veebiportaali auto24.ee. Foto: Raul Mee
Korrigeeritud andmetega edetabelis nihkusid senised ettevõtted kõik ühe koha võrra taha poole.
Meediakanalite TOP10
1. Sanoma Baltics AS
2. Ekspress Meedia (endine Delfi) AS
3. JCDecaux Eesti AS
4. Äripäev AS
5. DAG Reklaam OÜ
6. Buduaar Meedia OÜ
7. Mediainvest Holding AS
8. Ajakirjade Kirjastus AS
9. Raadio Elmar
10. SL Õhtuleht AS
Kogu edetabeli leiab
siit.
CV
Sanoma Baltics AS
Asutatud: 1991
Tegevusala: kuulutuste ja reklaami avaldamine portaalides www.auto24.ee, www.kuldnebors.ee,www.mototehnika.ee, www.rasketehnika.ee,
www.veetehnika.eeOmanik: Sanoma News OY
Tegevjuht: Margus Tomberg
Käive 2014: 3,6 mln eur (kasv aastaga 13,4%)
Ärikasum 2014: 1,3 mln eur (kasv aastaga 33%)
Töötajaid 2014: 24
Kulude ohjamine parandas kasumlikkust.
Sektori edukaimaks tõusnud portaalide auto24.ee ja kuldnebors.ee haldaja Sanoma Baltics kasvatas mullu käivet ja kasumit vastavalt 13 ja 37% võrra.
Ettevõtte juht Margus Tomberg selgitas, et heal veebireklaamimüügi aastal andsid suurima panuse kasvu kuulutusteportaalide bännerreklaami müük, mis paisus aastaga 36% võrra, ja jõudsalt kasvanud ettevõtete kuulutuste tulu. Samas jäi eraisikute kuulutuste tulu aasta varasemale tasemele. „Turundajad hakkavad üha paremini mõistma, kus täpsemalt inimeste ostuotsused sünnivad ja see on vesi meie veskile,“ selgitas Tomberg.
Käiberentaabluselt kerkis ettevõte sektoris 36%ga teisele kohale, ajakirja Tervendaja väljaandja Hiiler OÜ järele. Kasumlikkuse taga on Tombergi sõnul madalad püsikulud. „Edukate internetiäride puhul on üsna tavapärane, et püsikulud on suhteliselt stabiilsed ja müügi kasv tingib ka protsentuaalselt kõrgema kasumi kasvu ning marginaali,“ selgitas ta.
Kasvuootel sektoreid jätkub
Tänavustelt tulemustelt ootab ettevõte mullusega samaväärset kasvu. Lisa plaanitakse ka 2016. aastalt. „Ootame endiselt internetiäride võidukäiku ja meediaturu kasvu,“ kommenteeris Tomberg. „On mõningaid väga edukalt toimivaid sektoreid, näiteks telekomi- ja finantssektor, kellel on jätkuv huvi kasvatada oma reklaamipanuseid, et pildil püsida.“
Täiendatud andmetega Meediafirmade TOPi leiab Äripäeva kodulehelt
www.aripaev.ee/top. Äripäev palub eksimuse pärast vabandust.
Äripäeva Turunduse TOP
Äripäev koostas Turunduse TOPi sarnaselt eelmise aastaga, jagades turunduse valdkonna ettevõtted kaheks: sõnumit loovateks turundusfirmadeks ja sõnumit avaldavateks meediafirmadeks.
2015. aasta sügisel ilmuvad Äripäeva TOPid on koostatud 2014. aasta majandusnäitajate põhjal. Koondedetabel selgub kuue majandusnäitaja – käive 2014, ärikasum 2014, käibe ja kasumi kasv 2014. aastal, rentaablus ning varade tootlikkus – põhjal.
Seotud lood
Kui majandusnäitajad langevad, tõuseb vajadus turvateenuste järele, sest kuritegevus hoogustub. G4Si juhatuse esimees Priit Sarapuu ütles, et enim toimub kuritegusid just mehitamata valvega väliobjektidel, kus pimeda aja saabudes on kurjategijatel mugav tegutseda.
Enimloetud
5
Kahjum parandati suuremaks
Hetkel kuum
Kahjum parandati suuremaks
Berkshire Hathaway kontol seisab rekordiline summa
Tagasi Äripäeva esilehele