Põldma Kaubanduse omaniku Heinar Põldma sõnul ei ole ettevõtte väärtus töötaja, vaid suurepärane töötaja.
- Heinar Põldma Foto: Marko Mumm/Meediafoto
„Ettevõtte suurim vara pole mitte töötaja, vaid suurepärane töötaja. Aga võib olla ka vastupidi,“ sõnas 21 aastaga väiksest poest rahvusvaheliseks perefirmaks kasvanud
Põldma Kaubanduse omanik
Heinar Põldma.
Töötajad on niivõrd oluline, et Põldma kujundas ümber kogu personalisüsteemi. "Eelmine aasta me avasime 21 kauplust ja oli vaja leida uusi töötajaid. Tekkis kriis, kuidas leida inimesi. Lõime uue personalisüsteemi, mille kaudu me otsisime töötajaid, valisime, koolitasime, arendasime ja lõime hea tööõhkkonna," rääkis Põldma. „Iga uus projekt muutub edukaks alles siis, kui me oleme leidnud suurepärase projektijuhi ja andekad spetsialistid."
Ta tõi vahetu näite Leedust, kus üks piirkonnajuht suutis kahe aastaga teha ligi 90 000 eurot kahjumit ja läks vastuollu ettevõtte väärtustega, samas kui väikelinnast leitud uus juht suutis juba esimesel aastal 70 000 eurot kasumit teenida.
Just ettevõttekultuuri tõi Põldma esile, kui äri olulise nurgakivi. Täna
Äriplaani konverentsil esinenud Põldma sõnul lähtutakse nende ettevõttes kolmest väärtusest: ausus, arenemine ja hoolivus. "Kui jälgime väärtusi, siis jõuame eesmärkideni. Isegi kui see võtab rohkem aega," rääkis Põldma.
Põldma äriplaan. „Kui koostan äriplaani, siis vaatan kahte asja: ettevõtte kogemusi, kuidas on läinud, ja seda, mis on jaekaubanduse trendid,“ kirjeldas Põldma.
Tema sõnul on praegu kaubanduse trendid vastuolulised. Ühelt poolt e-kaubandus kasvab: 70% USA e-kaupluse külastajatest teeb seda nutitelefoni kaudu, Eestis aga alles 1/3. Seejuures kasvab bränditoodete edukas müük allahindlusperioodil.
Teiselt poolt aga pole näiteks USAs, mis on kaubanduse suunanäitaja, pea kümne aasta jooksul avatud uusi kaubanduskeskusi. Samal ajal Tallinnasse kavandatakse mitut uut kaubanduskeskust, mis teeb murelikuks, sest tähendab kauplejatele käibe langust.
Järgmisel aasta kohta ütles Põldma, et ta valmistub võimalikuks kriisiks ja investeerib kasvavatesse turgudesse ja trendidesse. „Eesmärk on vähendada pankadelt saadud arvelduskrediiti, vähendada kauba sisseostu ja sulgeda kahjumlikud kauplused,“ sõnas Põldma. „Usume meie Denim Dreami brändi ja laiendame selle e-kauplust Euroopa turule, lansseerime Denim Dreami meestekollektsiooni, avame käsitööna toodetud loodustoodete kaupluse ning rahvusvaheliste brändidega esindatud soodushindadega rõivakaupluse."
Seotud lood
Kuigi töötame selleks, et suurendada heaolu, luua kindlustunnet endale ja lähedastele, võib tööpinge heaolu ja suhteid kahjustama hakata, kirjutab Tallinna Ülikooli õppejõuarenduse ekspert Katrin Aava.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele