Täna Äripäeva veebis ilmunud arvamuslugu "Arvamusdiilerite ajastu" tekitas sotsiaameedias suhtekorraldajate elava reaktsiooni.
- Äripäeva lugu lõi arvamusdiilerid kihama Foto: PantherMedia/Scanpix
Äripäeva arvamustoimetaja
Vilja Kiisler kirjutas, et suur osa arvamusruumis ilmuvate tekstide autorid pole need inimesed, kelle nimi loo juures seisab, ning kritiseeris arvamustekstide ostmise laialt levinud praktikat.
"Vilja Kiisler kirjutab hästi, tuleb vaid nõustuda," kirjutas Corpore suhtekorraldaja Meelis Kubits Facebookis. "Enda poolt on ehk oluline lisada, et korraliku arvamusloo kirjutamine on vähemalt minu jaoks väga aeganõudev tegevus ning see on harva mõistlikus proportsioonis tulemusega. Ja mis siin salata, ei ole ka nii palju suuri mõtteid väikeses peas, et neid igal nädalal kogu rahvaga jagada. Arvamusdiiler on väga täpne väljend toimuva suhtes, sest reeglina me ei mäleta nn arvamusliidrite sõnumeid ega prognoose juba järgmisel hommikul. Rääkimata sellest, et neil oleks elule Eestis mingigi mõju. Sellist aega, et veel kundede eest lugusid kirjutada, ei ole juba ammu mõju."
"Norm lugu," kirjutas Ott Lumi Twitteris. "Oma nime alt kirjutan ma üldjuhul ainult korrektse viiteaparatuuriga akadeemilisi tekste."
See vastu Villy Paimets Powerhouse'ist leidis: "Kusagil on midagi väga valesti läinud - mind pole ses nimekirjas mainitud. Kinnitan, et kirjutan endiselt hästi ja mõnuga. Tulge-tulge, teeme kaupa!"
Kaur Kender, kes on avalikult tunnistanud, et on mitmele poliitikule tekste kirjutanud, märkis Twitteris: "Hind on ju teada ja avalik. Üks euro tähemärk, ka tühik." - "Ära jama, Kaur," vastas Ott Lumi. "Vaata inflatsiooni."
Ajakirja Imeline Teadus toimetajal Alo Lõhmusel oli aga Facebookis välja pakkuda originaalne idee: "Kui on arvamusdiilerid, siis võiks olla ka arvamusbörs. Näiteks kui sul tuleb mõne originaalse arvamusloo idee, siis sisestad selle lühikokkuvõtte või ka valmis teksti koos alghinnaga spetsiaalsesse börsikeskkonda. Milline arvamusmaakler kõige rohkem pakub, saabki loo endale ja võib oma nime all avaldada või edasi müüa."
Seotud lood
Kommunikatsioonibüroo JLP avatud uste päeval toimunud variautorluse teemalisel arutlusel rõhutas Äripäeva arvamustoimetaja Vilja Kiisler, et ajakirjanike ja suhtekorraldajate eesmärgid on paratamatult erinevad.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.