Korras kodu, piparkookide ning kohvi lõhn ja lilled laual aitavad objekti kiiremini müüa, kuna tekitavad ostjas koduse tunde.
- OÜ Pärnu Majutus juhataja Siim Kuusiku sõnul eelistavad turistid kodust ja lapsesõbralikku kodumajutust. Foto: Erakogu
Inimesed ostavad eelkõige emotsiooni, mis koduga seondub. Pindi Kinnisvara partneri ja maakleri Peep Soomani sõnul otsitakse rahu, kodust hõngu ja mõnusat tunnet, mis oleks müüdavas korteris või majas olemas, kirjutab 2. novembril Äripäev kinnisvara rubriigis.
Soomani sõnul tahavad inimesed end tunda koduselt, seega on soovitav teha müüdav kodu selliseks, nagu müüja isegi tahaks, et tema tulevane kodu oleks.
Kõige elementaarsem tingimus on hoida müüdav pind puhtana. "Kui sul on krohvi sees mõrad, värv pleekinud või põrand kulunud, ei ole häda midagi,“ rahustas ta. "Kuid kui toanurgas vedelevad suured tolmurullid, pliit on täis ülekeenud piimalöga ja WC-potis mustus, siis ei tohiks seda lubada.“
Ka Kaanon Kinnisvara maakleri Kristel Leetsi sõnul läheb kõige kergemini müügiks puhas kodu. "Kasutuses olnud vara müügi puhul on tähtis, et kliendile kodu näitamise hetkel oleks see korrastatud, mõtlen ennekõike elementaarset puhtust,“ rääkis ta.
Korrastada tasuks ka sisustust - ära tuleks koristada liikumist takistav mööbel. "Hea, kui kinnisvara tutvustamise ajal on pakutavale normaalne ligipääs ehk siis klient mahub koridoris ja tubades liikuma.“
Sooman soovitas kõikidel kodumüüjatel, juhul kui midagi on katki, enne müüki asjad ära parandada. "Kui sul vannitoas ripub ukselink ühe kruvi küljes – keera kruvi kinni ja lisa puuduv! Sa ei müü ju katkiseid asju, vaid kodu,“ selgitas ta.
Katkiste asjade parandamine on väike kulu, kuid see annab Soomani sõnul müües palju juurde – keegi ei taha osta katkist ega lohakat asja. "Aluspesu tuleb radiaatori pealt ära koristada ja ka kapp korda teha, sest kui ostja tahab kappi vaadata, on äärmiselt piinlik, kui seal valitseb seapesa,“ tõi Sooman välja pehmed väärtused, mis võivad tagada müügiedu. "Enamik inimesi otsib vigu, miks mitte osta, kui nad neid ei leia, läheb müük edukamalt.“
Soomani sõnul tasuks enne objekti müüki panekut teha sellele ka suurpuhastus. Ent värskendusremonti ei tasu tema sõnul tegema hakata - kui lagi on uue värvi all, aga tapeedid koltunud, jätab see imeliku mulje, et midagi tahetakse varjata.
Kohv ja jõuluhõng aitavad müüa
Leets peab elementaarseks, et müüjal oleksid koristatud toad, viidud välja kõik prügikotid ning tehtud pisemad parandustööd. Näiteks kinnitatud lahtised liistud, tapeedi lahti tulnud otsad seina tagasi liimitud, viltu vajunud kapiuksed tagasi kinni kruvitud. Paha ei tee Leetsi sõnul ka läbipõlenud lambipirnide asendamine töötavatega, rõdul või terrassil ära kuivanud taimede prügikonteinerisse viimine ja muu selline.
Lisaks puhtusele tasub müüdavasse objekti elu sisse puhuda, et sellest jääks kodusem tunne. "See, kui sa paned lauale neli astrit vaasi, annab küll värvi, kuid elustaim on parem lahendus," tõi ta näiteks. Mõni potilill teeb õhu värskemaks ning inimene tunnetab armastust ja hoolitsust, selgitas ta, lisades, et elustaim jätab müüdavast paigast mulje, et kodu eest hoolitsetakse.
Kogenud maakleri igapäevatöö osaks on piparkoogid ja kohv ka palava ilmaga, sest mõnusamat kooslust, mis tekitaks ostjates harmoonilise tunde, on Soomani sõnul raske välja mõelda.
"Piparkoogid ja kohv on sellised lõhnavad elemendid, mis avardavad inimeste haistmismeelt, aitavad lõõgastuda ning unustada tänaval tuntud vingugaasi. Need teevad kodu hubasemaks ja löövad meeled puhtaks. Ja loomulikult aitavad lämmatada ka naabrite küüslaugupraadimise lõhna,“ naeris Sooman, lisades, et ei ole midagi hullemat kui haisev kodu, mida müüa püütakse.
Enne lõhnade kasutamist tasuks muidugi korter või maja tuulutada. "Inimesed ei anna endale aru, kui palju nad hapnikku kasutavad. Õhutatud ruum annab emotsionaalselt ruumi juurde, muutes müüdava koha avaramaks ning seega ostjale meelepärasemaks.“
Kommentaar
Rahakotirauad avanevad vaid õiglase hinna peale
Toomkinnisvara maakler Reimo Tahula
Müügi juures on kõige tähtsam adekvaatne objekti hind. Kui kinnisvara hind ületab turuhinda, siis enamasti ostjad ei tule objekti isegi mitte vaatama.
Objekti kiirmüügiks tuleb hind reeglina turuhinnast allapoole lasta, sama reegel kehtib ka üüriturul. Tavaliselt tehakse müüdavale kinnisvarale lisareklaami kinnisvaraportaalides, vahel korraldatakse ka avatud uste päevi, kuhu huvitatud ostjad saavad kohale tulla, et müüdava pinnaga tutvuda.
Kõige olulisem on toad ära koristada. Huvilise küllatuleku ajaks võiks tuled korteris või majas põlema panna, isegi kui on tegemist päevase ajaga. Soovitatav on näidata huvilisele võimalikult palju lagedat pinda, sest ostjatele meeldib avarus.
Siiski on erinevad nipid positiivse emotsiooni loomiseks - küpsiste pakkumine või korterisse paigutatavad lilled - teisejärgulised. Ostjat huvitab alati kõige rohkem kinnisvara hind, selle asukoht, maja seisukord, sobiv tubade arv ja planeering. Ostja mõtleb pigem strateegiliselt ning ei lase ennast moosida.
Suguvõsa kokkutulek ei too müügiedu
"Külalislahkus on alati teretulnud," märkis Sooman. "Paku inimesele tass kohvi või teed,“ soovitas ta. Nõnda veedab huviline su kodus pikemalt aega ja ostusoov süveneb. "Kindlasti tuleb arvestada, et kodu tullakse vaatama ka koos lastega - laste jaoks tasub lauale panna ka kommid-pähklid,“ soovitas ta. "Ka näiteks üksik kollane part vanniserval näitab lastega perele, et tegemist on perele sobiva koduga."
Soomani sõnul tasub kodu muuta selliseks, nagu müüja tahaks isegi oma uut kodu eest leida. Varuda tasub vajalik info, mida ostja-üürija võib küsida. "Valmis las olla näiteks arved, ühistu esimehe number ja muu säärane, sest tõsine huviline soovib infot kulude kohta," selgitas ta.
Vältida tasuks ülerahvastatust. "Kogu pere või suguvõsa ning lemmikloomade viibimine kinnisvara tutvustamise juures ei ole kindlasti vajalik,“ märkis Leets.
Esimene emotsioon on Leetsi sõnul ostja jaoks määrava tähtsusega - kinnisvara üle vaatama tulnu üritab kohta tunnetada enda tulevase koduna, nii et hubase ja puhta atmosfääri loomine on tähtis. Kuigi esimene ja parim müüginipp on õige hind, aitavad palju kaasa ka puhtus, valgusküllasus ja muud koduse tunde tekitajad.
Leet tõi välja, et kodutunde loomisel võib tulemus vahel olla ka vastupidine. "Kui õhtusel ajal, mil huvilised tulevad töölt, levib küpsetise lõhna, aga neile küpsetisi ei pakuta, siis tühi kõht ning küpsetiste lõhn haarab suure osa inimeste tähelepanust, jättes müüdava tagaplaanile.“
Pane tähele
Elemendid, mis aitavad ostjal ennast potentsiaalses uues kodus hästi tunda:
Taimed. Lilled on odav ja kerge moodus, kuidas oma korterit elavdada. Lõikelilledele tasub eelistada potililli.
Lõhnad. Piparkoogid ja kohv on lõhnavad elemendid, mis avardavad inimeste haistmismeelt, aitavad lõõgastuda ning unustada tänaval tuntud vingugaasi. Need teevad kodu hubasemaks ja löövad meeled puhtaks.
Dekoratiivpadjad. Padjad lisavad diivanile ja toale isikupära. Odav võimalus on padjad ise teha, rõhutades nendega korteri stiili, või osta need odavalt mõnest mööblipoest.
Korras põrand. Vaheta põrand või kasuta vaipasid, sest korras põranda taustal paistab kogu korteri seisukord parem.
Küünlad. Odav moodus elamispinna hubasemaks muutmiseks on ruumis kenade küünlajalgade ja küünalde kasutamine.
Fotod ja maalid. Kenad pildiraamid koos seal sees olevate piltide või maalidega aitavad täita tühje seinu ja luua hubasemat tunnet.
Käsitöö. Ise tehtud või ostetud käsitöö on üheks võimaluseks korterisse kodusema hõngu loomisel.
Puu- ja juurviljad ning pähklid. Köögis või elutoas tasub kasutada puu- ja juurviljade kandikut, mis loob hubasust. Kui elamispind sobib ka lapsega peredele, on sageli korteri vastu huvi tundjatel kaasas lapsed, kelle jaoks tasub varuda pähkleid või snäkke.
Korja ära isiklikud asjad. Isiklikud asjad tasuks ära panna kappidesse, lisaks korrastatumale vaatele ei eksita need sel juhul huvilist elaniku personaalsesse stiili kinni jääma, vaid lubab objektil särada uue potentsiaalse koduna.
Allikas: Pärnu Kodumajutus, Peep Sooman
Müüb puit ja lapsesõbralik ruum
OÜ Pärnu Majutus juhataja Siim Kuusiku sõnul ei saa turistidele üürimiseks mõeldud kinnisvara puhul rääkida lahtikoorunud tapeedist, mööda põrandat lendlevatest tolmurullidest ega lahtistest liistudest ja kruvidest. "Muidugi peab kõik olema korras, kui mitte öelda, et piinlikult puhas,“ märkis Kuusik. "Ei saa ju lubada, et välismaalastele pakutav ajutine kodu oleks räpane – meil on pärast iga külastust koristus, mis tagab nii-öelda piinliku puhtuse.“
Kuusiku sõnul mängib rolli ka see, et üüritav pind oleks lapsesõbralik, kuna tihti eelistavad kodumajutust just lastega pered. "Ka lapsesõbralikud kodud on väga hinnas – kui lapse jaoks on kodu turvaline, on sellel ka üüriedu.“
Ta märkis, et lahtised kruvid, liistud ja kättesaadavad kemikaalid on lubamatud, samuti jälgitakse, et ohtlikud asjad nagu noad ja muu sarnane oleksid laste käeulatusest väljas. „Turvalisus ennekõike,“ märkis Kuusik.
Siiski erineb kodumajutuseks lühiajaliste üüripindade pakkumine tavaüürimisest ja müügist selle poolest, et peamine on head ja kvaliteetsed fotod üüritavast pinnast. Külaliskorterite puhul on Kuusiku sõnul kliendi ainus võimalus korterit enne üürimist näha vaadata fotosid, nii et sealt peaks selgelt paistma korteri planeering ja välimus. "Lainurkobjektiiviga korralik peegelkaamera tagab selle, et üürija saab hea ülevaate juba fotodelt,“ rõhutas Kuusik.
Toast pilti tehes tasuks võtta keskmesse ruumi tähtsaim osa – magamistoas voodi ja elutoas diivan televiisoriga. Köögis tasuks pildile püüda võimalikult palju tehnikat. Kodumajutuse puhul tahetakse mehe sõnul kodutunnet, sest hotellid on üksluised.
Kindlasti tuleb anda kliendile fotode kaudu märku, et kodu on puhas ja korras. Linad on voodis, rätikud riiulil – kõik eluks vajalik on olemas. Siiski toob Kuusik välja, et saiakesed köögiletil, lillevaas magamistoas ja diivanipadjad elutoas ei ole väga olulised.
"Ma olen täheldanud ühte trendi just soomlaste juures - puitelemendid sisustuses on kutsuvamad,“ märkis Kuusik, sõnades, et soomlased armastavad looduslähedast ja head kvaliteeti, sest nende puhkemajad on enamasti samuti peamiselt puidust ja puit tekitab neis "puhkuse tunde".
Seotud lood
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.