Eesti Posti juhatuse liikme Aavo Kärmase sõnul peaks riik tõsiselt kaaluma, kas tasub osutada kahjumlikku universaalset postiteenust, rõhutades, et erastamine suurendaks läbipaistvust, kuid samas ei tõsta hinda ega langeta kvaliteeti.
- Eesti Posti juhatuse liige Aavo Kärmas Foto: Andres Haabu
Majandus- ja taristuminister
Kristen Michal ütles, et riigil on plaan, milliseid ettevõtteid võiks lähiaastatel erastada, liita või kuhu kaasata partnereid. Üks nendest ettevõtetest on ka Eesti Post, mis on Michali sõnul leidnud koostööpartnereid.
Kärmas selgitas, et Eesti Post on teinud ühisfirma Hiina kullerfirmaga. „Vahendame kaupu Hiinast Baltikumi ja ka Venemaale, Ukrainasse ja Valgevenesse,“ loetles ta.
Küsimusele, kas ja kuidas peaks muutuma Eesti Posti omanikering, vastas Kärmas, et kui vaadata, mis toimub nende äris, siis Euroopas on postiturg avatud 2013. aasta algusest. „See on toonud selle, et üha enam postiettevõtteid läheb teistele turgudele teenuseid osutama, ennekõike paki- ja logistikaäris,“ sõnas Kärmas.
See on tema sõnul toonud kaasa selle, et ettevõtteid on hakatud erastama. „Praktika on täitsa olemas. Viimane suurem erastamine toimus eelmise aasta lõpus, kui erastati viimane osa Inglise postist ja Royal Mailist,“ rääkis Kärmas.
Ta nimetas, et Euroopas on erastatud täielikult või osaliselt Hollandi, Saksamaa, Belgia, Austria ja Portugali post. „Selgelt on näha erastamise trendi,“ nentis ta.
Kärmase sõnul on erastamise pluss läbipaistvuse suurenemine. Samuti peaks Kärmase hinnangul riik vaatama seda, kas on turutõrkeid või ei ole. „Praegu on riik pannud meile kohustuse osutada universaalset postiteenust, mis on 15% kogu meie ärimahust ning kogu aeg kahaneb. Minu arvates on üks asi, millest saadakse valesti aru, see, et kui riik ettevõtte erastab, siis teenuse hinnad hakkavad tõusma ja kvaliteet langeb. See ei ole õige,“ sõnas Kärmas. „Seega riik peaks ära otsustama, mis saab universaalset postiteenusest, sest see toodab meile kahjumit 2-3 miljonit eurot.“
Ta lisas, et riigi ülesanne on kontrollida ja teostada järelvalvet ning selleks pannakse reeglid paika.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Lisatud analüütikute kommentaarid!
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele