Tänasest on Mustamäel asuva Magistrali kaubanduskeskuse omanik EfTEN Kinnisvarafond II AS. Veebruaris sõlmitud tehingu hind oli 24 miljonit eurot. Nüüd ületab fondi varade maht 100 miljoni euro piiri.
- Mustamäe Magistrali keskus. Foto: EfTEN
EfTEN Kinnisvarafond II AS
2015. aastal asutatud kinnine core-investeerimisstrateegiaga kinnisvarafond.
Fondi valitseb 2008. aastal asutatud EfTEN Capital AS, kes omab Eesti Finantsinspektsiooni väljastatud alternatiivse fondivalitseja litsentsi.
EfTEN Capitali grupi ettevõtete valitsemise alla kuulub kokku 42 ärihoonet Eestis ja Lätis, milles tegutseb üle 700 üürniku ning mille kogu turuväärtus ületab 400 miljonit eurot.
EfTEN Capitali tegevjuht Viljar Arakase sõnul sobitub Magistrali kaubanduskeskus fondi profiili hästi. „Magistral on väga hea asukohaga regionaalne igapäeva ostukeskus. Mustamäe on Tallinna suuruselt teise elanike arvuga piirkond ning Magistrali soov on keskenduda keskuse läheduses elavate elanike vajadustele. Plaanime keskuses tugevdada just teenuste ja toitlustuse valikut ning hoida kaubanduse kõrget taset. Citycon professionaalse omanikuna on teinud Magistrali laiendamisel väga head tööd ning meie ülesanne on alustatud tööd jätkata,“ märkis Arakas.
Magistrali omandamine on kolmas EfTEN Kinnisvarafond II ASi tehtud tehing. Fond on suunatud eelkõige institutsionaalsetele investoritele. Fond omandas 2015. aasta jaanuaris Radisson Sky hotelli Tallinnas ning 2015. aasta detsembris Duntes 6 büroohoone Riias.
Pärast tehingut ületab EfTEN Kinnisvarafond II varade maht 100 miljoni euro piiri. Magistrali ostjat nõustas tehingu käigus advokaadibüroo FORT ning tehingut finantseeris Danske Bank.
Magistrali kaubanduskeskus avati 2000. aastal ning taasavati 2012. aasta mais. Magistralis on 11 720 m2 müügipinda ning 191 parkimiskohta. Kaubanduskeskuses on esindatud 65 kauplust ja teenindusasutust, sh mitmed toitlustuskohad, pangafiliaalid, mobiilifirmad, postkontor, pesumaja ja apteek. Magistrali suurimad rentnikud on RIMI, Koduekstra, Rademar, Seppälä ja Takko Fashion. Magistrali külastas 2014 aastal 3,4 miljonit inimest.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.