• OMX Baltic1,04%287,88
  • OMX Riga−0,11%875,15
  • OMX Tallinn0,57%1 822,76
  • OMX Vilnius0,04%1 121,64
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,33%8 576,78
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%102,74
  • OMX Baltic1,04%287,88
  • OMX Riga−0,11%875,15
  • OMX Tallinn0,57%1 822,76
  • OMX Vilnius0,04%1 121,64
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,33%8 576,78
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%102,74
  • 26.04.16, 14:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

LHV: Tallink reinvesteerib palju

LHV Panga vanemanalüütik Joonas Joost ei näe kogu eelmise aasta kasumi dividendideks maksmises midagi negatiivset, kuna Tallink reinvesteerib palju.
LHV vanemanalüütik Joonas Joost
  • LHV vanemanalüütik Joonas Joost Foto: Erakogu
Tasub teada
Dividendi maksmisel piirang
Täna teatas Tallink Grupp, et kutsub kokku võlakirjaomanike koosoleku, saamaks luba maksta välja dividendideks kogu 2015. aastal teenitud kasum.
Kehtivates võlakirjatingimustes on sätestatud omakapitali väljamakse piiranguks maksimaalselt 50% eelmise majandusaasta kasumist. Võlakirjaomanikele makstakse ettepanekuga nõustumise korral ühekordne tasu 1% võlakirjade nimiväärtusest. Võlakirjaomanike otsuse tähtaeg on 11. mai.
Mullu maksis laevafirma oma aktsionäridele dividendi 2 senti aktsia kohta.
LHV ootas Tallinkilt tänavu dividendi 4 senti aktsia kohta.
Järgneb Joosti kommentaar
"Vastuseks küsimusele, et kas kasumit ei osata reinvesteerida, siis tegelikult ju tehakse ka seda. Kuigi intensiivne investeeringute ja laevastiku ehitamise periood on jäänud aastate taha, ehitatakse praegu uut laeva Megastar ning lisaks uuele laevale tehakse ka jooksvalt väiksemaid investeeringuid olemasolevatesse laevadesse.
Viimase kolme aasta jooksul on Tallink investeerinud kokku 136 miljonit eurot, keskmiselt 45 miljonit eurot aastas. Need summad sisaldavad ettemakseid Megastari eest, Isabelle'i ostmist, ulatuslikke töid Silja Serenade’i ja Silja Symphony pardal ning muid väiksemaid investeeringuid. Hetkel on veel ka otsustamata Megastari tellimisel saadud optsioon veel ühe uue laeva tellimiseks. 
Kui rääkida uutest võimalikest suuremahulistest investeeringutest, siis räägiksime ilmselt sisenemist uutele turgudele või valdkondadesse, mis on aga seotud täiendavate riskidega.
Seega, arvestades Tallinki suuromanike ja juhtkonna nägemust optimaalsest kapitalistruktuurist, piiratud investeerimisvõimalusi olemasolevates ärivaldkondades ning kapitali tootlust, on teenitud kasumi jagamine aktsionäridega mõistlik ja tervitatav otsus."

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.01.25, 08:00
Heldur Meerits: koolide edetabelid on kuritegelikud
Kuula ka podcasti haridusest ja tööturust
Haridus on pikaajaline ja strateegiline investeering, millel on märkimisväärne mõju ühiskonna arengule, ettevõtluskeskkonnale ja inimeste elukvaliteedile.„Haridus ei ole kõikvõimas, kuid see on üks valdkondadest, kus saab inimesi kõige paremini aidata," ütleb Heldur Meerits, selgitades oma pühendumust haridusprojektidesse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele