Globaalne alkoholi müük langes 2015. aastal esimest korda alates 2001. aastast, mil Euromonitor hakkas ülemaailmseid andmeid koguma, vahendab CNN Money.
- Alkohol. Foto: Veiko Tõkman
Tõenäoliselt langes müük esmakordselt alates Aasia finantskriisist 90-date lõpus, ütles Euromonitori alkohoolsete jookide analüütik Spiros Malandrakis.
Tõsi, dollarites kasvas müük 2015. aastal 2 protsenti. Üleüldine tarbimine langes aga 0,7 protsenti. Alkoholi ülemaailmset tarbimist on vähendanud mitmete arenevate turgude raske majanduslik olukord.
Hiina on praegu maailma suurim alkoholitarbija. Hiinas vähenes alkoholi tarbimine eelmisel aastal 3,5 protsendi võrra, sest sealne majandus aeglustus.
Brasiilias vähenes alkoholitarbimine 2,9 protsenti ja Ida-Euroopas 4,9 protsenti. Brasiilia majandus on languses ning riiki ähvardab korruptsiooni tõttu ka poliitiline kriis. Ukraina ja Venemaa vaheline konflikt on samuti tööstusele kehvasti mõjunud.
Investorite jaoks on alkoholitööstus olnud üldiselt hea panus, sest inimesed joovad alkoholi nii headel kui ka halbadel aegadel. 2015. aasta oli aga erandiks.
„Arvati, et alkoholisektor kasvab igavesti. Tundub, et see nii ei ole,“ ütles Malandrakis ja lisas, et kõige halvemini müüdi rummi ja viina.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.