Volvo tegi 2010. aastatel pöörde ja otsib kasvu väikeautode turult, kulutades selleks rohkelt raha.
- 40. seeria autod on mõeldud noorele linlastepõlvkonnale, kes ei taha „oma vanemate auto odavamat varianti“. Foto: NetCarShow.com
Autotootja Volvo Cars investeerib rohkem kui kunagi varem, kirjutab Kauppalehti. Ettevõte on Hiina omanike käes kasumlikuks muutunud ning nüüd kasvab käive kahekohaliste arvudega mõõdetavas tempos.
Volvo esitles Göteborgis kaht uut kontseptautot – 40.1 ja 40.2. Nende mudelitega trügib tootja väikeautode tihedale turule. Uute autode tootmine käivitatakse 2017. aastal. Mudelite seas on Twin Engine
plug-in-hübriidversioon ja elektrimootoriga auto.
Volvo seab eesmärgiks olla
elektriautode tootjate esireas. Plaan on müüa miljon elektriautot aastaks 2025, põhirõhk on Ameerika ja Aasia turgudel. Ettevõtte tegevjuhi Håkan Samuelssoni hinnangul võiks see mudel Volvo portfellis kolmandaks tõusta.
Volvo püstitas eelmisel aastal oma aegade rekordi, müües üle poole miljoni auto. Ettevõtte keskpikk eesmärk on müüa aastas 800 000 masinat. Tänavu esimeses kvartalis kasvas Volvo käive 24 protsenti eelmise aastaga võrreldes. „Tahame müüa ahvatlevaid autosid. Müügieesmärgi täitumine on vaid selle tulemus,“ ütles Samuelsson.
Äsja esitletud 40. seeria autod on mõeldud linnanoorele, kes ei taha „oma vanemate auto odavamat varianti“.
Volvo Cars
Asutatud 1927 Göteborgis
Hiina firma Zhejiang Geely ostis Volvo 2010
Töötajaid 29 000
2015. aasta käive 17,6 miljardit eurot ja kasum 0,7 miljardit eurot
Trendiga käib kaasas ka müük
Ka autode müümise viis muutub. „E-tellimuste arv kasvab. Kliendid sõeluvad valikuid veebis, leiavad sobiva auto ja tellivad selle. Noored võtavad kergemini uusi asju omaks. 40. seeria kiirendab kindlasti e-müügi kasvu,“ oli Samuelsson kindel.
Tõusvad trendid on isesõitvad autod ja turvalisus. Volvo on pannud 2020. aasta eesmärgiks, et ükski inimene ei sure ega saa tõsiselt vigastada uue Volvoga sõites.
Jõuliselt investeeriv Volvo tegi sel aastal debüüdi rahaturul, lastes välja 500 miljoni euro mahus võlakirja, mis märgiti 7,5kordselt üle.
Tähele on pandud seda, et ettevõte annab regulaarselt teada oma kvartalitulemustest nagu börsiettevõte. Küsimus, millal Volvo börsile läheb, juhilt vastust ei saa. „Hea küsimus. Seda peate omanikelt küsima. Tahame, et ettevõte oleks avatum ja läbipaistvam ja käituks nagu börsiettevõte,“ ütleb Samuelsson. Tema sõnul ei tuleks aga seda tõlgendada nii, et Volvo on juba teel börsi poole.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.