Analüütikute hinnangul sõltub Suurbritannia Euroopa Liitu jäämine suuresti sellest, kui palju inimesi otsustab täna hääletama minna.
- Täna selgub, kas britid jätkavad ELis või mitte. Foto: Scanpix/Reuters
Arvatakse, et kui valimisaktiivsus jääb alla 60 protsendi, siis soosib see pigem Brexiti pooldajaid. Skeptikud on tõenäoliselt rohkem motiveeritud oma meelsust näitama ning seetõttu on madala valimisaktiivsuse korral nende osakaal kõikide hääletajate hulgas suurem. „Euroopa Liidu pooldajad lähevad palju väiksema tõenäosusega valimiskastide juurde, kui Brexiti pooldajad,“ kinnitas ka Strathclyde’i Ülikooli politoloogiaprofessor John Curtice.
Samuti teeniks Suurbritannia Euroopa Liidust lahkumise pooldajate huve erakordselt suur valimisaktiivsus. Financial Timesi hinnangul näitaks 80 protsendiline või suurem hääletajate hulk rahva üldist skeptitsismi. „Brexitit pooldavad reeglina inimesed, kes muidu iial hääletama ei tuleks, seega näitab kõrge valimisaktiivsus, et soov Euroopa Liidust lahkuda on neid mobiliseerinud,“ leidis Bruneli Ülikooli politoloog Justin Fisher.
Seega võib arvata, et Euroopa Liitu jäämist soosiks just kui kõige paremini valimisaktiivsus, mis jääb 60 ja 80 protsendi vahele. Seda võib aga mõjutada ilmastik, mis on täna mitmes Suurbritannia piirkonnas paduvihma tõttu referendumi korraldamiseks ebasoodne.
Lisaks sõltub hääletustulemus politoloogide hinnangul sellest, millises vanuses inimesed tulevad hääletama. Arvatakse, et vanemaealisem elanikkond pooldab pigem Euroopa Liidust lahkumist, samas kui noored soovivad praeguse olukorra kestma jäämist.
Tähtis on ka hääletajate haridustase. „Vaesemad ja vähemharitud inimesed pooldavad lahkumist,“ arvas Fisher.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?