Edu äris on suuresti seotud inimestega. Väga tähtis on ühenduste loomine, teiste mõistmine ning hindamine. Seega on tähtis, et inimene tunneb ka psühholoogia põhitõdesid – see võib äriinimese jaoks väga tähtsaks osutuda.
- "Thinking, fast and slow" autor Daniel Kahneman Foto: EPA
Mida siis teha, et psühholoogiast paremini aru saada? Kõige lihtsam on lugeda. Psühholoog ja autor Susan Weinschenk on välja toonud 9 raamatut, mis aitavad paremini mõista nii psühholoogiat kui ka teisi inimesi, vahendab Inc.com.
„Thinking, Fast and Slow“ – Daniel Kahneman
„Kui sa tahad teada, kuidas inimesed mõtlevad ja reageerivad, siis tuleks seda raamatut kindlasti lugeda,“ kirjutab Weinschenk. Lisaks sellele on raamatu autor Nobeli preemia saanud majandusteadlane.
„Redirect“ – Timothy Wilson
„See raamat õpetab, kuidas teha oma käitumises alalisi muutusi. Lisaks sellele aitab see muuta ka teiste käitumist,“ seletab Weinschenk. „See raamat annab sulle ülevaate, mis töötab ja mis ei tööta. Ja aluseks on võetud teadus.“
„Drive“ – Daniel Pink
„Mis tegelikult inimesi motiveerib? See raamat katab viimastel aastatel motivatsioonist tehtud uurimusi,“ ütles ta. „Lisaks sellele on see hästi kirjutatud ja seda on kerge lugeda.“
„The Invisible Gorilla“ – Christopher Chabris ja Daniel Simons
„Chabris ja Simons annavad ülevaate oma uuringutest. See, mida me mõtleme, et me näeme ja tajume, pole tegelikkusega kooskõlas,“ kirjutab Weinschenk.
„Strangers to Ourselves: Discovering the Adaptive Unconscious“ – Timothy Wilson
„See on raamat, tänu millele ma hakkasin alateadvust tõsisemalt uurima,“ nentis Weinschenk. „See on natuke akadeemilisem ja psühholoogilisem, eriti esimesed peatükid. Üldiselt võib öelda, et tegemist on hea raamatuga, mis annab tubli ülevaate koos tugeva uurimistööga.“
„Stumbling on Happiness“ – Dan Gilbert
„Minu arvates ei ole raamatus väga õnnest räägitud, seega ei saa ma pealkirjast aru. Minu jaoks on see mineviku mäletamine ning tuleviku ootusärevus. Seal on välja toodud uuringud, kuidas me ei taju korrektselt minevikku ja tulevikku,“ kirjutas Weinschenk.
„The Power of Habit“ – Charles Duhigg
See raamat räägib harjumustest ja sellest, kuidas me need endale tekitame, kuidas neid muudame ja miks nad on niivõrd tugevad,“ ütleb Weinschenk.
„The Art of Choosing“ – Sheena Iyengar
„See on paksem raamat ja orienteeritud peamiselt teadustöödele. See on aga parim raamat otsuste tegemisest,“ ütleb ta. „Miks inimesed teevad mingeid konkreetseid otsuseid? Miks nad valivad ühe asemel teise? Mis ajendab neid tegutsema?“ See raamat pakub vastuseid.
„Made to Stick“ – Chip Heath ja Dan Heath
„See väike raamat on kokku kogunud uuringud sellest, mis püüab meie tähelepanu, paneb meid mäletama ja ka tegutsema. Seda on lihtne lugeda, aga see seletab hästi lahti palju uuringuid,“ kirjutab Weinschenk.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.