• OMX Baltic1,15%288,19
  • OMX Riga−0,39%872,71
  • OMX Tallinn0,65%1 824,15
  • OMX Vilnius0,18%1 123,24
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,23%8 568,22
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,08
  • OMX Baltic1,15%288,19
  • OMX Riga−0,39%872,71
  • OMX Tallinn0,65%1 824,15
  • OMX Vilnius0,18%1 123,24
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,23%8 568,22
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,08
  • 28.07.16, 09:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tuntud eestlaste äriideele tehakse seadus

Maanteeamet kaalub Starshipi pakirobotitele seadusega reeglite kehtestamist, et vältida terrorismi ja õnnetusi.
Robotist saab saadetise kätte sarnaselt pakiautomaadiga – selleks on vaja spetsiaalset koodi või mobiilirakendust.
  • Robotist saab saadetise kätte sarnaselt pakiautomaadiga – selleks on vaja spetsiaalset koodi või mobiilirakendust. Foto: Starship Technologies
Mullu sügisel selgus, et Eesti seni suurima tehnoloogiaime ühed loojad on saladuskatte all valmistanud 15 kuud robotit, mis peaks täielikult muutma seda, mismoodi saadetisi inimestele koju tuuakse.
Pakkide kojukannet muudavad tundmatuseni Skype’i asutajate hulka kuulunud Ahti Heinla ja Janus Friis, kelle loodud idufirma Starship Technologies on välja töötanud iseliikuva pakikanderoboti. Ettevõtte ärijuht Allan Martinson ütles toona, et seda võib liialdamata kutsuda kandidaadiks uue Skype’i tiitlile. Starship Technologies isesõitvat pakirobotit peaks tooma revolutsiooni logistikasse ja tegema tavapärase kullerteenuste 10-15 korda praegusest odavamaks.
Kogu maailmas laineid löönud robotite jaoks kaalub maanteeamet nüüd ka eraldi seadust, sest tänaval liikuvad robotid peavad olema ohutud, kirjutab uudisteportaal geenius.ee. “Kui Starshipiga ei juhtu nii nagu enamike start-up'idega ja kui nende robotite kasutus läheb massiliseks, see on kindlasti liiklusohutuse seisukohalt väljakutse,” ütles maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Erik Ernits.
Tema sõnul pole praegu üksikute proovirobotite liikumisest probleeme. "Aga kui neid tuleb teedele kümnetes tuhandetes, siis tekib kokkupuutepunkte nii autode kui jalakäijatega päris palju ja siis peaks nende liiklus olema selgemalt reglementeeritud.”
Siiski möönab Ernits, et enamiku idufirmade saatuseks on küll läbikukkumine, mistõttu iga idee peale ei maksa amet kohe regulatsiooni luua.
Mida peaks uus seadus reguleerima, loe geenius.ee.

Seotud lood

Uudised
  • 12.01.17, 17:24
Mercedese omanik andis eestlastele raha
Pakiroboteid tootev eestlaste idufirma Starship Technologies kaasas miljoneid eurosid investeerimisringis, mida juhtis Saksa autotootja Mercedes-Benzi omanikfirma Daimler.
Uudised
  • 20.01.17, 09:01
Starshipi pakirobotitel algas USAs töö
Alates tänasest saavad Redwood City ja Washingtoni elanikud ja ettevõtted tellida oma toidu kohale Starshipi pakirobotiga.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.01.25, 15:26
Ettevõtte ostu-müügitehingu kaalukeeleks saab üks kindel raport
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele