Eesti piimaliidu ja E-Piima juhatuse esimees Jaanus Murakas rääkis Järva Teatajale, kuidas tootjad on uutele turgudele jala ukse vahele saanud.
- Eesti piimaliidu ja E-Piima juhatuse esimees Jaanus Murakas. Foto: Andres Haabu / Postimees / Scanpix
"Kindlasti on põhjust Venemaale embargo eest aitäh öelda," ütles Murakas naerdes. "Ka riigiisad on tunnistanud, et olukorras, kus kogu kaup läks Venemaale, polnud nagu vajadust pingutada millegi kauge ja võimatuna näiva nimel. Aasia turgudele pääsuks tehtud töö on arusaadavalt olnud suur ja raske, nüüd on see tehtud ja alternatiivturgegi on avanemas, hea uudis on näiteks Vietnami turg,"
rääkis ta Järva Teatajale.E-Piim müüb pulbreid Saudi-Araabiasse ja Koreasse juba mõnda aega, juustu Jaapani partnerile regulaarselt eelmisest aastast ning ilmselt avaneb peagi ka Hiina turg.
Muraka sõnul matkib kogu Aasia euroopalikke tarbimisharjumusi, nii on ka Hiinas olnud väga suured tarbimisharjumuste muutused, näiteks avatakse iga päev paar pitsarestorani – ning keegi ei kujuta ju pitsat ette ilma juustuta. "Jah, hiinlased ei söö juustu leival-saial nagu meie, kuid praegune pitsabuum toob kaasa juustu suuremat tarbimist, ning Hiina tarbimismahud on suured, iga tõusu protsendipunkti taga on sajad, kui mitte tuhanded tonnid. Ka inimesed lähevad seal aina jõukamaks."
Jaapani turu avanemisega tõusis piimaliitri hind 33 sendile, mis katab Muraka sõnul tootmisele tehtud jooksvad kulud ja tootmine pole enam kahjumlik, kuid et kriisi ajal tekkinud võlgadest lahti saada, peaks selline hind püsima vähemalt aasta.
Loe pikemat intervjuud
Järva Teatajast.Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.