Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski kavatseb uue eelnõuga keelata alkoholireklaami sotsiaalmeedias. Sama eelnõu leevendab võrreldes varem räägituga nõudeid väikepoodidele ning jätab tanklapoodidele alles alkoholi müügi õiguse.
- Alkoholireklaam Foto: Postimees/Scanpix
Ehkki alkoholi- ja reklaamiseaduse muutmise eelnõu varasem versioon internetireklaami ei käsitlenud, leidis valitsus, et eelnõu peab arvesse võtma ka internetis toimuvat ja sotsiaalmeedia suurt populaarsust. Samas leevendas valitsus müügipiiranguid väikepoodidele.
„Alkohoolsed joogid peavad edaspidi olema teistest kaupadest eraldi ega tohi olla õuest nähtavad. Küll aga ei kohusta uus kord väikepoode alkoholi müügisaalis seina taha peitma. See hakkab puudutama üksnes suurpoode, kellel on üldpinda ehk müügi- ja laopinda üle 600 ruutmeetri,“ tutvustas Ossinovski.
Valitsus loobus ka alkoholimüügi keelust tanklapoodides.
Reklaamiseaduse rikkumise korral on juriidilise isiku trahvi ülemmäär 50 000 eurot.
Eelnõu muud piirangud alkoholireklaamile
•Reklaamis lubatakse edastada vaid neutraalset teavet (sh välistades inimeste näitamist, atmosfääri kirjeldamist ja lugude jutustamist);
•Keelustatakse välireklaam, pikendatakse kellaajalist reklaamipiirangut raadios ja teles seniselt kella 21 kella 22-ni, keelatakse alkoholireklaam ajakirjade lisaväljaannete esi- ja tagakaanel jm;
•Keelatakse alkoholi degustatsioonid poodides ja happy hour ehk alkoholi sooduspakkumine. Samuti ei tohi alkohoolse joogi multipakendi ostmine olla soodsam kui üksiku joogi ostmine.
Eelnõu karmistab ka müüjate nõuet tuvastada alkohoolse joogi ostja vanus.
Vastuvõtmisel riigikogus jõustub eelnõu tuleva aasta jaanuarist.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.