Riigikogu Uberi eelnõuga tegeleva töörühma valminud ettepanekud võivad muuta Uberi vähem kättesaadavaks.
Riigikogu majanduskomisjoni esimees Aivar Kokk tõi sõelale jäänud ettepanekutest välja taksoteenustele ja kokkuleppeteenustele ette nähtud miinimumtingimuste võrdsustamise – kõigil peab olema tegevusluba, sõidukikaart ja teenindajakaart, kirjutab ERR. Kokkuleppeteenuse puhul ei pea need olema paberkujul, vaid võivad olla ka digitaalsed.
Teiseks ei piirata taksonduse tegevust enam omavalitsuse piiridega, vaid seda võib pakkuda üle riigi – luba võib küsida erinevatest omavalitsustest, aga kui teenust pakutakse teises omavalitsuses, jääb omavalitsusele õigus seda kontrolli teenuse üle teha.
Lisaks antakse taksojuhtide koolitusõigus taksoettevõtjatele ning taksod võivad kasutada platvormiteenuseid ja sel ajal ei pea platvorm töötama. Kokkuleppeteenuse puhul saab teenust pakkuda kas isikliku autoga või vastutava kasutajana, kes on autopassi kirjutatud.
Eelnõu võiks Koka hinnangul riigikokku jõuda aprilli teises pooles, kuid ta rõhutas, et praegu laual olevad ettepanekud pole lõplikud ja lõpuks teevad otsuse ikkagi 101 riigikogu liiget.
Uber Estonia juht Enn Metsar ütles, et kokkuleppevedajate nõuetele vastamise tagamiseks riiklike andmebaaside kasutamine on teretulnud ja nad arendavad ka ise koos Eesti ettevõttega Veriff sarnast süsteemi. „Tähtis on see, et tehniline lahendus oleks kiire ja mugav,“ rääkis Metsar.
Metsari sõnul on aga üks tingimus, mis antud kujul võib kogu teenuse jätkusuutlikkuse küsimärgi alla seada. Selleks on kokkuleppeveo osutamise piiramine sõiduki vastutava kasutajaga, sest sõidukil saab olla vaid üks vastutav kasutaja. „Seadus looks olukorra, kus näiteks peres, kus on üks auto, saaks teenust pakkuda vaid üks inimene. See ei oleks kooskõlas eesmärgiga kasutada olemasolevaid ressursse võimalikult efektiivselt.“
Metsar ütles, et see võtaks sadadelt inimestelt, kes hetkel kokkuleppevedusid pakuvad, võimaluse paindlikuks sissetulekuks. Samuti väheneks teenuse kättesaadavus. „Antud piirang ei ole proportsionaalne, vaid on hetkel kunstlik sisenemisbarjäär. Väga võimalik, et sellisena on antud piirang ka vastuolus Euroopa Liidu toimimise lepingu konkurentsisätetega,“ leidis Metsar.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.