• OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,86
  • OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,86
  • 11.03.17, 08:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uber võib muutuda vähem kättesaadavaks

Riigikogu Uberi eelnõuga tegeleva töörühma valminud ettepanekud võivad muuta Uberi vähem kättesaadavaks.
Uber võib muutuda vähem kättesaadavaks
  • Foto: Andres Haabu
Riigikogu majanduskomisjoni esimees Aivar Kokk tõi sõelale jäänud ettepanekutest välja taksoteenustele ja kokkuleppeteenustele ette nähtud miinimumtingimuste võrdsustamise – kõigil peab olema tegevusluba, sõidukikaart ja teenindajakaart, kirjutab ERR. Kokkuleppeteenuse puhul ei pea need olema paberkujul, vaid võivad olla ka digitaalsed.
Teiseks ei piirata taksonduse tegevust enam omavalitsuse piiridega, vaid seda võib pakkuda üle riigi – luba võib küsida erinevatest omavalitsustest, aga kui teenust pakutakse teises omavalitsuses, jääb omavalitsusele õigus seda kontrolli teenuse üle teha.
Lisaks antakse taksojuhtide koolitusõigus taksoettevõtjatele ning taksod võivad kasutada platvormiteenuseid ja sel ajal ei pea platvorm töötama. Kokkuleppeteenuse puhul saab teenust pakkuda kas isikliku autoga või vastutava kasutajana, kes on autopassi kirjutatud.
Eelnõu võiks Koka hinnangul riigikokku jõuda aprilli teises pooles, kuid ta rõhutas, et praegu laual olevad ettepanekud pole lõplikud ja lõpuks teevad otsuse ikkagi 101 riigikogu liiget.
Uber Estonia juht Enn Metsar ütles, et kokkuleppevedajate nõuetele vastamise tagamiseks riiklike andmebaaside kasutamine on teretulnud ja nad arendavad ka ise koos Eesti ettevõttega Veriff sarnast süsteemi. „Tähtis on see, et tehniline lahendus oleks kiire ja mugav,“ rääkis Metsar.
Metsari sõnul on aga üks tingimus, mis antud kujul võib kogu teenuse jätkusuutlikkuse küsimärgi alla seada. Selleks on kokkuleppeveo osutamise piiramine sõiduki vastutava kasutajaga, sest sõidukil saab olla vaid üks vastutav kasutaja. „Seadus looks olukorra, kus näiteks peres, kus on üks auto, saaks teenust pakkuda vaid üks inimene. See ei oleks kooskõlas eesmärgiga kasutada olemasolevaid ressursse võimalikult efektiivselt.“
Metsar ütles, et see võtaks sadadelt inimestelt, kes hetkel kokkuleppevedusid pakuvad, võimaluse paindlikuks sissetulekuks. Samuti väheneks teenuse kättesaadavus. „Antud piirang ei ole proportsionaalne, vaid on hetkel kunstlik sisenemisbarjäär. Väga võimalik, et sellisena on antud piirang ka vastuolus Euroopa Liidu toimimise lepingu konkurentsisätetega,“ leidis Metsar.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.10.24, 14:09
Rikkumiste arv kasvab. G4S: saaksime olla politseile rohkemgi abiks, usaldust on vaja
Kui majandusnäitajad langevad, tõuseb vajadus turvateenuste järele, sest kuritegevus hoogustub. G4Si juhatuse esimees Priit Sarapuu ütles, et enim toimub kuritegusid just mehitamata valvega väliobjektidel, kus pimeda aja saabudes on kurjategijatel mugav tegutseda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele