Eesti, Läti ja Leedu enim meeldivate brändide edetabelit juhivad endiselt Google ning Swedbank, selgub Kantar Emori uuringust.
- Kalevi kommid. Foto: Eiko Kink
„Google juhib brändide edetabelit Leedus ja Eestis ning Swedbank on ülekaalukas liider Lätis. Balti riikide esikümnes on ühiseid brände üldse kokku vaid kolm: Google, Swedbank ning Facebook,“ sõnas Emori uuringuekspert Aivar Voog pressiteate vahendusel.
„Osa brände on tugevad põhiliselt kahes riigis – näiteks Telia on Eestis ja Leedus ühine esikümne bränd. Maximat aga eelistatakse põhiliselt Leedus ja Lätis, Eestis on Maxima esikümnest välja kukkunud (14. kohal). Gmail on tipus Eestis ja Leedus, kuid Lätis kasutatakse selle asemel enam Inbox.lv-d. Youtube’i eelistatakse rohkem Eestis ja Leedus, Lätis asetseb Youtube 11. kohal.“
Emori uuringuekspert Katrin Männaste lisas, et enamik brände, mis kuuluvad Balti riikides tippu, on põhiliselt vaid ühe riigi spetsiifilised. „Siinkohal tasub esile tõsta Eesti ja Läti magusatootjaid Kalevit ja Laimat, mis on tarbijate eelistuste tippu kuulunud aastakümneid. Leedus sellise pika ajalooga ja populaarset magusabrändi ei ole. Leedu edetabeli huvitavaimaks tulemuseks on Lidli kerkimine 7. kohale ainult üheaastase tegutsemise järel, mis näitab selle brändi ootustele vastamist Leedus,“ rääkis Männaste.
Eestlaste lemmikbrändid (% kõigist vastanutest)
Google: 15,4% Kalev: 15,2%Swedbank: 13,0%YouTube: 10,9% Telia: 10,3% Selver: 10,0% Gmail: 9,1% Skype: 8,7%ETV: 8,5% SEB: 8,4%
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.