• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,00%6 040,04
  • DOW 300,00%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,00%6 040,04
  • DOW 300,00%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 26.06.17, 15:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

"See on haigus, et kogu aeg peab midagi reguleerima"

„Arvan, et neile makstakse preemiat – kes suudab rohkem ridu toota, see saab ka rohkem raha,“ kritiseeris uusi seadusi tootvaid ametnikke autovedajate liidu juht Toivo Kuldkepp.
Eesti Rahvusvahelise Autovedajate Assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp leiab, et seadusi muudetakse liiga tihti.
  • Eesti Rahvusvahelise Autovedajate Assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp leiab, et seadusi muudetakse liiga tihti. Foto: Andres Haabu
„Mida siin mõelda? On tunne, et käib võistlus: milline ametkond suudab rohkem seadusi toota. Küll tolliseadus, küll transpordiseadus… Eelmisi seadusi pole veel jõutud rakendada, aga nemad mõtlevad juba uusi välja… Arvan, et neile makstakse preemiat selle eest, et nad toodaksid uusi regulatsioone. Said valmis midagi arusaamatut ja võid raha kasseerida,“ ironiseeris Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) juht Kuldkepp, pidades silmas 19. juunil algatatud autoveoseaduse uue eelnõu arutelu.
Mida sisaldab eelnõu?
Autojuhil kaob kohustus kanda riigisisestel veosevedudel kaasas veo õigust tõendavaid dokumente.
Suureneb vedaja vastutus, luuakse veose saatja väärteomenetluslik vastutus. Täna vastutab väärteomenetluse mõttes saatjapoolse veose nõuete rikkumise eest autojuht või vedaja.
Politsei võib taotleda väärteomenetluse raames aresti autojuhile, kes on jätnud raskete autoveoalaste õigusrikkumiste eest määratud rahatrahvi tasumata. Meede on oluline eelkõige välisriikide autojuhtide puhul, kes on jätnud trahvid tasumata ning kellele täitemenetlus ei kohaldu.
„See on mingi Euroopa haigus, et kogu aeg peab midagi reguleerima. 20-30 aastat tagasi määratleti isegi banaani kuju ja kõverust. Seal lihtsalt töötab liiga palju inimesi, kellest igaühel on vaja jätta maha märk, et õigustada oma olemasolu,“ jätkas Kuldkepp.
Õigustatud muudatused
Kuldkepp nendib, et iseenesest pole tal autovedude seaduse muudatuse vastu midagi – selles on arvestatud ka ERAA arvamuste ja ettepanekutega, nii et võib välja tuua ka üht-teist positiivset. „Positiivne on see, et vastutus lasub nüüd ka kaubasaatjal. Kui ma ei eksi, siis praeguses seaduses puudub isegi teoreetiline võimalus, et kaubasaatjal oleks mingigi vastutus,“ selgitas Kuldkepp. „Muidugi, korralik autovedaja ei pane mingi hinna eest saatjat raskesse olukorda ja järgib kõiki reegleid, töö- ja puhkerežiimi jne. Kuid nüüd, kui kaubasaatja nõudmiste tõttu on tekkinud ebameeldiv olukord või ta ei ole edastanud vedajale lasti kohta olulist infot - vedaja pole ju keemik! -, siis vastutab saatja. See on hea,“ kommenteeris Kuldkepp.
Siiski pole nii sage seaduste muutmine ERAA juhi sõnul õigustatud. „Me peame juba ise olema pooleldi juristid! Mõelge autojuhtide ja väikeettevõtjate peale – me ei saa nõuda, et nad oleksid seitse tarka ja teaksid kõiki selle maailma asju,“ ütles Kuldkepp.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:42
Kuld ja aktsiad kukkusid kolinal. Kas kujunemas on ostukoht?
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele