• OMX Baltic0,75%290,3
  • OMX Riga0,09%872,51
  • OMX Tallinn0,18%1 822,25
  • OMX Vilnius1,09%1 134,57
  • S&P 5000,53%6 071,17
  • DOW 300,38%44 882,13
  • Nasdaq 0,25%19 681,75
  • FTSE 1001,04%8 646,88
  • Nikkei 2250,11%39 558,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,3
  • OMX Baltic0,75%290,3
  • OMX Riga0,09%872,51
  • OMX Tallinn0,18%1 822,25
  • OMX Vilnius1,09%1 134,57
  • S&P 5000,53%6 071,17
  • DOW 300,38%44 882,13
  • Nasdaq 0,25%19 681,75
  • FTSE 1001,04%8 646,88
  • Nikkei 2250,11%39 558,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,3
  • 27.07.17, 13:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti maine laevaehitajana kasvab

Eesti maine laevaehitajana pole enam kehv ja meil on firmasid, näiteks Saaremaal Baltic Workboats, mis on suutnud kliente selles edukalt veenda, ütleb Eesti Meretööstuse Liidu juhatuse liige Kristjan Tabri.
Baltic Workboats on teinud Eestile kui laevaehitajale head nime. Fotol ettevõtte toodetud praam.
  • Baltic Workboats on teinud Eestile kui laevaehitajale head nime. Fotol ettevõtte toodetud praam. Foto: Eiko Kink
Tabri esineb 30. novembril toimuval tööstussektori konverentsil Tööstuse Äriplaan 2018. Intervjuus tööstusuudised.ee-le ütles ta, et Eesti meretööstuse potentsiaal on hea ja viimastel aastatel just oskusteabe mõttes väga arenenud. Laevaehituse müügimahud pidevalt kasvavad ja kui oskusteavet piisavalt kiiresti arendada, peaks ka kasv jätkuma. "Eestis on mõned väga ambitsioonikad firmad, kes soovivad kasvada ja ma ei näe küll karisid, mis nende kasvu peaks takistama," märkis Tabri.
Selleks, et Eestist saaks tugev meretööstuse riik, on tema sõnul vaja jõuda selleni, et meid hakataks võtma riigina, kust laevu osta. "Eesti maine laevaehitajana pole küll enam kehv, meil on firmasid, näiteks Saaremaal Baltic Workboats, mis on suutnud kliente selles edukalt veenda. Aga riigi üldine maine või pigem tuntus võiks veel kasvada, et tekiks mahukam referentsbaas. Väikelaevaehituses oleme juba täiesti arvestatavad tegijad," sõnas Tabri.
"Kui laevandussektoris mõeldakse näiteks Soome peale, teatakse kohe, et see on maailma parim kruiisilaevade ehitaja, Norra puhul teatakse jällegi, et see on parima offshore-kompententsiga riik. Ka Eesti peaks jõudma selleni, et oleks selge, et mingis nišis on meil siin väga head ja tipptasemel tooted," jätkas ta ja lisas, et Eesti puhul võiks selleks olla väiksemad ja keskmise klassiga suhteliselt spetsiifilised laevad. "Praeguste arengute ja statistika põhjal võib väita, et Eesti eristumisfookus on juba avamere teeninduslaevad jt keerulised väljakutsuvad ja innovaatilised eriprojektid."
Loe pikemat intervjuud Kristjan Tabriga Äripäeva teemaveebist tööstusuudised.ee.
NB! Eesti Meretööstuse Liidu juhatuse liikmed Kristjan Tabri ja Anni Hartikainen esinevad 30. novembril 2017 konverentsil Tööstuse Äriplaan 2018, kus kõnelevad laevatootjate väljavaadetest ja turuolukorrast lähemalt. 
Konverentsi programmiga saab tutvuda SIIN ja registreerida SIIN.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.01.25, 14:13
Tele2 juht: keegi ei pääse suurest kulude kokkuhoiust
Riigi majanduses on struktuurseid probleeme ning ettevõtjad peavad ellujäämiseks muudkui otsima uusi lahendusi ja kuluefektiivsust, ütles Tele2 Eesti tegevjuht Margus Nõlvak.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele