Täna Äripäeva raadio eetrisse jõudnud saade "Ettevõtte edulugu" räägib termopuidu töötlejast Thermory, mille omanik Jüri Mõis väidab, et mujal on lihtsam äri ajada kui Eestis.
- Ärimees Jüri Mõis on omanik termopuidu töötlemisega tegelevas firmas Thermory, mis ekspordib kümnetesse riikidesse. Foto: Andras Kralla
Peale puidu töötlemise ka sellest terrassilaudu ja muud valmistava Thermory, endise Brenstoli, eksportturgude hulgas on 50 riiki, kaugemad kliendid tulevad Lõuna-Aafrikast, Iraanist, Hiinast, Malaisiast ja Tšiilist.
"Suur rahvusvaheline turg on vähem korporatiivne kui Eestis, kus peab ikka mõni sõber või toetus olema," lausus Mõis, kui juttu tuli sellest, kuidas välisriikides turule murda. "Skandinaavia turul olen kogenud, et kui jube hästi tööd ja korraliku kvaliteediga toodangut teed ning alati täidad lubadusi, siis sul midagi muud vaja ei ole. Eestis on justkui midagi muud ka vaja," sõnas Mõis.
Thermory käive oli eelmisel aastal 29 miljonit ja kasum 1,8 miljonit eurot. Aja jooksul suure kasvu läbi teinud ja tugeva eksportijana silma paistnud firma omanike seas on veel mitmeid, kuid ettevõtte suuromanik on Meelis Kajandu.
Saate esimeses pooles saab sõna ka Thermory juht Urmo Ilves, kes kirjeldab firma köögipoolt ning miks ta Thermoryt edukaks ei nimeta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuula ka podcasti haridusest ja tööturust
Haridus on pikaajaline ja strateegiline investeering, millel on märkimisväärne mõju ühiskonna arengule, ettevõtluskeskkonnale ja inimeste elukvaliteedile.„Haridus ei ole kõikvõimas, kuid see on üks valdkondadest, kus saab inimesi kõige paremini aidata," ütleb Heldur Meerits, selgitades oma pühendumust haridusprojektidesse.