• OMX Baltic−0,21%270,18
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn−0,14%1 727,84
  • OMX Vilnius−0,01%1 043,88
  • S&P 5000,45%5 897,03
  • DOW 300,01%43 450,47
  • Nasdaq 0,83%18 834,55
  • FTSE 1000,47%8 101,8
  • Nikkei 225−1,09%38 220,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,7
  • OMX Baltic−0,21%270,18
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn−0,14%1 727,84
  • OMX Vilnius−0,01%1 043,88
  • S&P 5000,45%5 897,03
  • DOW 300,01%43 450,47
  • Nasdaq 0,83%18 834,55
  • FTSE 1000,47%8 101,8
  • Nikkei 225−1,09%38 220,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,7
  • 14.11.17, 13:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taxify otsib kindlustustega diili

Sõidujagamisplatvorm Taxify peab läbirääkimisi Eesti kindlustusettevõtetega, et saada sõidujagajatele soodsamad koefitsiendid kui taksodele.
Taksod
  • Taksod Foto: Andres Haabu
Novembrist hakkasid kehtima takso- ja sõidujagamisturul uued nõuded, lisaks täiendavate dokumentide taotlemisele tähendab see sõidujagajatele ka kordades tõusvat liikluskindlustuse makset. Taxify avalike suhete juhi Marilin Noorema sõnul on esialgne taotlustega kaasnenud segadus möödas ja nüüd peetakse hinnaläbirääkimisi kindlustusseltsidega.
Kuna sõidujagajad sõidavad oluliselt rohkem kui tavasõitjad, siis küsitakse nende käest ka suuremat liikluskindlustust. Novembri algul selgitasid Eestis liikluskindlustust pakkuvad ettevõtted, et sõidujagajate ja taksojuhtide liikluskindlustusmakse võib tavasõitjate kindlustusest olla kuni kolm korda kallim.
Otsivad kokkulepet
„Praegused koefitsiendid põhinevad taksodel, mis on enamjaolt sõidus kahes vahetuses ja ööpäev läbi. Sõidujagamise mudeli puhul on auto valdavalt siiski erakasutuses ning nende sõidukite riskifaktor ei ole võrreldav taksode omaga. Püüame saada dünaamilise hinnastatuse kokkuleppe,“ rääkis Noorem.
ERGO on läbirääkimisi pidanud nii Taxify kui Uberiga, kinnitas ERGO Insurance kommunikatsioonijuht Annika Loigu. „Kindlasti oleme huvitatud kõigile õiglase lahenduse leidmisest,“ lisas ta. Ettevõtte kindlustusdirektor Andres Konsap jäi napisõnaliseks ja ütles, et võimalikest lahendustest on veel vara rääkida, potentsiaalsete klientidega peetakse ikka aeg-ajalt läbirääkimisi.
Tegelikult on kindlustusseltsidel Taxifyga sel teemal olnud vestlusi mitmel aastal.
„Paari viimase aasta jooksul oleme neile selgitanud, et info jagamine sõidujagajate arvu ja taksoteenuse osutamise kohta võimaldab kindlustusandjatel teenust täpsemalt hinnastada, kuid meile teada eelistati toona seda mitte teha,“ selgitas Kindlustusseltside Liidu juhatuse esimehe Mart Jesse ja lisas, et 1. novembrist peetakse sõidujagamist sisuliselt taksoteenuseks ning kindlustusandjad peavad seda tavaliselt oluliseks riskiasjaoluks.
Avalduste hulk oodatud tasemel
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist öeldi, et alates novembrist on Taxify ja Uberi teenuste sarnase regulatsiooniga niinimetatud äpitaksode teenindajakaarte väljastatud pea 500. Samal ajal on välja antud ka sadakond tavatakso kaarti, mis samuti võivad rakendusega sõita, aga kellest pole teada, kas neil see huvi on. Avalduste hulk on oodatud tasemel, ütles ministeeriumi avalike suhete juht Rasmus Ruuda.
Taxify sõnul on nende juhtidest suurem osa juba taotluse esitanud, sõidujagajate arvu muutumist nad ei karda. „Sõidujagajate arv on alati pidevas muutumises. Taxify poolt saame kinnitada, et huvi sõidujagamise vastu on endiselt suur ning klientide jaoks pole midagi muutunud - katvus on hea,“ kinnitas Marilin Noorem.
Kindlustusseltside liit on hoiatanud, et kui kindlustajat sõidujagamisest ei teavitata, siis võivad autojuhte oodata ka suuremad kulud õnnetuste korral. „Sõltumata sellest, kas teenust osutatakse põhitöökohana või üksnes aeg-ajalt, soovitame sõidujagamise teenust pakkuvatel sõidukiomanikel täpsustada kindlustusandjaga, kas ja millistel tingimustel kehtib kindlustuskaitse. Kindlustusandjate eest info varjamine võib kaasa tuua probleeme kindlustusjuhtumi hüvitamisel ja kindlustuslepingu uuendamisel,“ ütles Mart Jesse ning lisas, et kindlustusseltsil on liikluskindlustuse puhul õigus nõuda kindlustusmakse vahe tasumist ning kaskokindlustuses lisaks ka hüvitist vähendada või selle maksmisest keelduda.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.11.24, 10:29
Reedeni saab märkida 11,5% intressiga Leedu päikeseenergiafirma Sun Investment Group tagatud võlakirju
Leedus registreeritud päikeseenergia arenduskontsern Sun Investment Group (SIG) pakub 22. novembrini toimuva avaliku võlakirjade emissiooni käigus 2aastase tähtaja ja 11,5% suuruse aastaintressiga tagatud võlakirju eesmärgiga koguda investoritelt kuni 8 miljonit eurot.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele