Riigikogu väliskomisjoni esimees Marko Mihkeslon tõdes, et killustunud väliskaubanduspoliitika on kestnud juba pikka aega ja on viimane aeg midgi ette võtta.
- Marko Mihkelson Foto: Veiko Tõkman
"Rahvusvaheline kogemus näitab, et väliskaubanduspoliitika vastutaja peaks pigem asuma välisministeeriumis. Eestil võiks olla lisaks välisministrile ka väliskaubanduse- ja arengukoostöö minister. See võimaldab selgema ja järjekindlama poliitilise juhtimise välismajanduse valdkonnas, mis tagab enam kui 300 000 töökohta Eestis."
Mihkelson tõi pressiteate vahendusel esile, et Eesti välisinvesteeringute maht on drastiliselt vähenenud ning kasvustrateegias seatud eesmärgid ekspordi väärtusahela tõstmisel on kaugenemas Euroopa Liidu keskmisest. "Kaks olulisemat mõõdikut näitavad, et me jooksme lati alt läbi," ütles ta.
"Eesti trump on avatud majandus," jätkas Mihkelson. Tema sõnul kaupleb Eesti enam kui 170 riigiga. "Meie väliskaubanduse käive moodustab 150 protsenti riigi SKPst, mis näitab kui sõltuvad oleme välismajandusest," ütles Mihkelson. "Samal ajal on meil ainult seitse spetsialiseerinud majandusdiplomaati. Neile lisaks töötavad välisriikides küll EASi esindajad, kelle tööd finantseeritakse suuresti Euroopa Liidu rahadest. Peame tõsiselt mõtlema sellele, kuidas edasi minna."
Täna kogunebki riigikogu väliskomisjon, et arutada Eesti äridiplomaatia ja väliskaubanduspoliitika seisu ning tulevikku. Istungist võtavad osa ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Urve Palo, välisminister Sven Mikser ning suuremate ettevõtlusorganisatsioonide esindajad: EASi ettevõtluskeskuse direktor Tanel Rebane, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts, Eesti Kaitsetööstuse Liidu ekspordivaldkonna juht Anu Eslas ning Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni juhatuse esimees Andres Valgerist. Istungil osalevad veel Teenusmajanduse Koja ning Metsa ja Puidutööstuse Liidu esindaja.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.